VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Největší evropská automobilka se také chce v příštích letech daleko více zaměřit na levná auta pro Čínu, Indii, Rusko a Jižní Ameriku.

Aféra Dieselgate samozřejmě zasadila automobilové značce Volkswagen v USA nemalou ránu. Přesto ale největší evropský výrobce automobilů nehodlá tento trh vyklidit.

Poprvé to oficiálně sdělil předseda představenstva Herbert Diess, když prezentoval strategii Transform 2025. Ta má stanovovat směr vývoje pro příští desetiletí.

Z tiskové zprávy, kterou automobilka při této příležitosti vydala, že zhruba do roku 2020 bude značka především sbírat síly a připravovat novou ofenzívu. V následující pětiletce pak bude VW usilovat o získání vedoucího postavení v oblasti elektrické mobility. Ještě před skončením roku s letopočtem 2025 chce Volkswagen ročně prodávat nejméně milion elektromobilů.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

K tomu potřebuje také velký severoamerický trh. Ten tedy neopustí, naopak na něm chce hrát stále větší roli. "Zaměříme se na tamní klíčové segmenty, tedy velká SUV a sedany," sdělil Diess. V další fázi pak na elektromobily.

V Číně hodlá Volkswagen začít nabízet paletu nových levných aut, na jejichž vývoji se již pracuje. Podobné vozy pro nízkopříjmové vrstvy obyvatel chystá připravit také v Indii, Rusku a Jižní Americe.

Volkswagen chce také více vydělávat než dříve. Provozní ziskovost se má zvýšit z dvou procent v roce 2015 na minimálně 6 procent v roce 2025. Přitom nehodlá omezovat investice. Ty mají zůstat na stabilní úrovni 4,5 miliardy eur ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků