VW se z USA nestáhne. Přizpůsobí se a nabídne velká SUV a sedany

Největší evropská automobilka se také chce v příštích letech daleko více zaměřit na levná auta pro Čínu, Indii, Rusko a Jižní Ameriku.

Aféra Dieselgate samozřejmě zasadila automobilové značce Volkswagen v USA nemalou ránu. Přesto ale největší evropský výrobce automobilů nehodlá tento trh vyklidit.

Poprvé to oficiálně sdělil předseda představenstva Herbert Diess, když prezentoval strategii Transform 2025. Ta má stanovovat směr vývoje pro příští desetiletí.

Z tiskové zprávy, kterou automobilka při této příležitosti vydala, že zhruba do roku 2020 bude značka především sbírat síly a připravovat novou ofenzívu. V následující pětiletce pak bude VW usilovat o získání vedoucího postavení v oblasti elektrické mobility. Ještě před skončením roku s letopočtem 2025 chce Volkswagen ročně prodávat nejméně milion elektromobilů.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

K tomu potřebuje také velký severoamerický trh. Ten tedy neopustí, naopak na něm chce hrát stále větší roli. "Zaměříme se na tamní klíčové segmenty, tedy velká SUV a sedany," sdělil Diess. V další fázi pak na elektromobily.

V Číně hodlá Volkswagen začít nabízet paletu nových levných aut, na jejichž vývoji se již pracuje. Podobné vozy pro nízkopříjmové vrstvy obyvatel chystá připravit také v Indii, Rusku a Jižní Americe.

Volkswagen chce také více vydělávat než dříve. Provozní ziskovost se má zvýšit z dvou procent v roce 2015 na minimálně 6 procent v roce 2025. Přitom nehodlá omezovat investice. Ty mají zůstat na stabilní úrovni 4,5 miliardy eur ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků