VW Scirocco R20T zřejmě nahradí Golf R32

Doba superostrých Golfů se zřejmě chýlí ke konci. Sportovní vrchol kompaktních Volkswagenů nyní okupuje Scirocco.

Se Scirroccem jako opravdu výkonným vozem to Volkswagen myslí vážně. Důkazem budiž představení závodního prototypu GT24 na rakouské tuningové show v březnu. Od té doby se informace o jeho sériové podobě příliš daleko nedostaly, nicméně je již takřka jisté, že Scirocco převezme štafetu výkonného Golfu, prodávaného pod označením R32. Jako pohonná jednotka se zatím nejpravděpodobněji jeví přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI s přeplňováním, jenž se nachází také v Audi S3. Tam dává výkon 265 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm, ve Sciroccu by měly být jeho parametry srovnatelné.

Pokud bude nová, vysokovýkonná varianta Scirocca s označením R20T skutečně osazena touto pohonnou jednotkou, budou zaručeny alespoň srovnatelné jízdní výkony jako u dosavadního Golfu R32. Scirocco R20T do Evropy příjde teprve na začátku roku 2010 a bude ve vysoké míře navazovat na koncept GT24. Jistě tedy dostane podobně agresivní přední spoiler s velkými vstupy pro chladicí vzduch, zvláštní mlhovky či rozšířené blatníky a naopak sníženou světlou výšku.

Je také jasné, že šestiválec 3,2i V6 z Golfu R32 končí, což je pro řadu fandů zklamáním. Ale i v této kategorii udeřily požadavky na snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Ja však pravdou, že nový 2,0 TSI umožní novému vozu dosahovat podobných dynamických parametrů při podstatně nižší papírové spotřebě. V reálu to se spotřebou může být horší, ale směrnice EU realitu neřeší.

Takřka 270 koní by vozu mělo udělit možnost zrchlení z 0 na 100 km/h okolo pěti vteřin a bez potíží dosáhnout elektronicky omezeného limitu 250 km/h. Minulý měsíc připustil mluvčí amerického Volkswagenu Steve Keyes, že vysokovýkonná varianta Scirocca bude nabízena i v USA, kde nahradí právě VW Golf V R32, jehož výroba bude ukončena během příštího roku.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků