VW Scirocco R nově i se skořepinovými sedadly. Stojí 80 tisíc Kč

Volkswagen Scirocco R je nesporně zajímavým vozem. Nejen svým výkonem 265 koní, napěchovaným do karoserie subtilního kupé s hmotností slušných 1 419 kg, ale na Volkswagen paradoxně i cenou. V základu dnes stojí „eRko” přesně 784 600 Kč, a to je pro srovnání jen o málo více, než kolik dáte za vrcholné verze Octavie, rozumějte RS. A to je, při vší úctě k mladoboleslavské produkci, auto po stránce sportovních vlastností značně nesrovnatelné. A Škoda přitom není zdaleka jediným konkurenčním kompaktem se sportovními ambicemi, který se vedle Scirocca R poměrem výkon/cena jednoduše „nechytá”.

Snad aby lidi od Volkswagenu jejich cenová politika nemrzela, rozhodli se doplnit nabídku příplatkové výbavy o jeden opravdu tučný prvek, tedy alespoň do ceny. Po stránce faktické jde spíše o prvek dietní, neboť jej představují skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce. Přináší nejen nižší hmotnost celého vozu, ale i lepší boční vedení. Přitom se třeba i díky čalounění bočnic z kůže a středových částí z mikrovlákna snaží dopřát posádce vozu také trochu komfortu. Dodejme, že sedadla jsou k dispozici pouze v černém provedení s emblémem „R” v integrální opěrce hlavy.

Nezní to špatně, ale na tento prvek si musíte připravit neskromných 3 180 Eur, tedy téměř 80 000 Kč (doplněno: prvek je již k dispozici i v českém ceníku Scirocca za cenu 82 400 Kč). A to je více jak 10 procent ceny vozu. Není to poněkud příliš?

Klepněte pro větší obrázek
Pěkné sedačky. Jejich cena ale už tolik nepotěší...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků