VW Scirocco R nově i se skořepinovými sedadly. Stojí 80 tisíc Kč

Volkswagen Scirocco R je nesporně zajímavým vozem. Nejen svým výkonem 265 koní, napěchovaným do karoserie subtilního kupé s hmotností slušných 1 419 kg, ale na Volkswagen paradoxně i cenou. V základu dnes stojí „eRko” přesně 784 600 Kč, a to je pro srovnání jen o málo více, než kolik dáte za vrcholné verze Octavie, rozumějte RS. A to je, při vší úctě k mladoboleslavské produkci, auto po stránce sportovních vlastností značně nesrovnatelné. A Škoda přitom není zdaleka jediným konkurenčním kompaktem se sportovními ambicemi, který se vedle Scirocca R poměrem výkon/cena jednoduše „nechytá”.

Snad aby lidi od Volkswagenu jejich cenová politika nemrzela, rozhodli se doplnit nabídku příplatkové výbavy o jeden opravdu tučný prvek, tedy alespoň do ceny. Po stránce faktické jde spíše o prvek dietní, neboť jej představují skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce. Přináší nejen nižší hmotnost celého vozu, ale i lepší boční vedení. Přitom se třeba i díky čalounění bočnic z kůže a středových částí z mikrovlákna snaží dopřát posádce vozu také trochu komfortu. Dodejme, že sedadla jsou k dispozici pouze v černém provedení s emblémem „R” v integrální opěrce hlavy.

Nezní to špatně, ale na tento prvek si musíte připravit neskromných 3 180 Eur, tedy téměř 80 000 Kč (doplněno: prvek je již k dispozici i v českém ceníku Scirocca za cenu 82 400 Kč). A to je více jak 10 procent ceny vozu. Není to poněkud příliš?

Klepněte pro větší obrázek
Pěkné sedačky. Jejich cena ale už tolik nepotěší...
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků