VW Scirocco GT24 debutoval na Wörthersee Tour

VW Scirocco v speciální závodní úpravě GT24 debutoval tento týden na Wörthersee Tour v sousedním Rakousku. Čím přilákal davy?

Hned po představení nového modelu Scirocco, tedy hned po představení reinkarnace svého legendárního modelu, nám bylo jasné, že s tímto vozem má Volkswagen nemalé ambice. To se potvrdilo už začátkem tohoto měsíce, kdy výrobce vydal první informace o Sciroccu v okruhové úpravě. Volkswagen Scirocco s přídomkem GT24 se před početným publikem objevil již tento týden na rakouské tuning show Wörthersee Tour, ovšem to pravé, kde vůz ukáže svůj charakter, přijde již zanedlouho na 24 hodinovém závodě na Nurburgringu.

Připomeňme si ještě, čím toto speciální Scirocco oplývá a čeho se jeho protivníci mají obávat. Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec objemu 2.0 l TSFI, jehož výkon je upraven na hodnotu 239 kW (325 koní) a maximální točivý moment 340 Nm. Síla z motoru je distribuována na kola přední nápravy díky sportovně upravené šestistupňové dvouspojkové převodovce.

Scirocco GT24 je oproti svým sériovým soukmenovcům delší o 227 mm a širší o 61 mm, co se v pozitivním slova smyslu podepsalo na jízdních vlastnostech. Díky novým tlumičům a nízkoprofilovým pneumatikám šel vůz ještě o 75 mm níže k zemi. Vzhled se samozřejmě odlišuje v mnoha dalších směrech, byl použitý aerodynamický bodykit, ve přední části přibylo karbonové „lízátko“ a záď zdobí mohutný difuzor a spoiler. K bočnímu profilu cestních sportovních automobilů neodmyslitelně patří i lehká kola, Scirocco GT24 zdobí bíle 18-ti palcové disky.

Co se týče úprav interiéru, kokpit byl zbaven veškerých nepotřebných prvků a zůstaly jen ty nezbytné pro závodění. Nechybí zde bezpečnostní klec, sportovní skořepinové sedadla a speciální bezpečnostní pásy. Strohá palubní deska je vyrobena z karbonu a místo klasických budíků zde najdeme elektronický displej. Vůz tak kompletně splňuje všechny platné normy pro závodění a navíc váží jen 1 120 kg, oproti běžné verzi je teda lehčí o 178 kg.

Pro vytrvalostní závody je již téměř vše nachystáno a jezdci již absolvovali první tréninky a automobilka skutečně sází na tento „kultovní vůz“ v závodním kabátku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Scirocco GT24
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků