VW Robust: v Evropě od roku 2010, v USA skutečně vůbec

Při příležitosti autosalonu v Sao Paulu zveřejnil Volkswagen další informace ohledně nového pick-upu, který se ještě jako koncept představil před dvěma měsíci na autosalonu užitkových vozidel v Hannoveru. Už tehdy jsme se dozvěděli, že sériová podoba nebude od té představené příliš vzdálena, nyní automobilka poodkryla i část svých záměrů s tímto modelem.

Výkonný ředitel koncernu se vyjádřil, že klíčovými odbytišti nového modelu je Brazílie, Argentina, Jižní Afrika a Austrálie, přičemž v prvních dvou jmenovaných oblastech se očekává nejvyšší prodejnost.  

Novinkou pro nás je však informace, že nový model bude dostupný i v Evropě a to od roku 2010, avšak zde se už s tak vysokými prodeji nepočítá. Na jedné straně to je zapříčiněno tím, že po vozech této kategorie až taková poptávka není a na straně druhé, že svou pozici na trhu si drží modely jako Nissan Navara, Mitsubishi L200 nebo Toyota HiLux. Ačkoliv tyto dva důvody znějí celkem logicky, nelze úspěch, nebo neúspěch tohoto modelu až tak jasně předpovídat, jelikož Volkswagen zde má velmi silnou základnu dlouholetých majitelů a příznivců.

VW Robust, jehož výroba začne na podzim příštího roku v Argentině, se ale vůbec „nepodívá“ do Severní Ameriky, což potvrdil i ředitel Thomas Schmall v rozhovoru pro magazín Autonews.  

Klepněte pro větší obrázek
VW Robust Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků