VW Race Touareg 3: lišák pouště potřetí

Dvojnásobný vítěz dakarské rallye dostal své třetí pokračování. Naváže další Volkswagen Race Touareg na úspěchy předchůdců?

Není to tak dávno, co byl jeden z prototypů přistižen při testování v Alpách, nyní je zde ale již v plné síle. Jmenuje se Volkswagen Race Touareg 3 a má být nasazen do dakarské rallye ročníku 2011. Předchozí generace si zde dojely pro vítězství v letech 2009 a 2010 a staly se vůbec prvními vozy s pohonem vznětovým motorem v dějinách tohoto legendárního závodu.

Race Touareg 3 má být ještě rychlejší a hospodárnější při zachování spolehlivosti předchozích verzí. Novinka byla rozsáhle testována v aerodynamickém tunelu a její karoserie osazená povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a kevlaru prošla modifikacemi zejména s ohledem na zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku při vyšších rychlostech. Na první pohled se nový Volkswagen Race Touareg 3 vyznačuje omlazeným vzhledem s novou maskou chladiče a světly složenými z LED.

Pod kapotou se nachází vznětový motor TDI s objemem 2,5 l a dvojitým přeplňováním naladěný na výkon 300 koní (220 kW). Přepracován byl s ohledem na zkušenosti z předchozích ročníků „dakaru“ a specifické podmínky náročné soutěže včetně nutnosti pohybu v extrémních nadmořských výškách. Výkon tak nemá kolísat ani v místech s řídkým vzduchem. Na motor navazuje vylepšená pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením a tříkotoučovou keramickou spojkou ZF-Sachs, točivý moment se na vozovku přenáší skrze trojici samosvorných diferenciálů. Race Touareg 3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s a dosáhne rychlosti 190 km/h.

Vyztužený podvozek nese posílené závěsy vybavené párem tlumicích jednotek na každém kole. Ráfky nesou speciálně vyvinuté pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 235/85 R16. Model Race Touareg dosud absolvoval více než 10 000 zkušebních kilometrů v podmínkách připomínajících trať Dakar Rally 2011. Tato porce představuje dvojnásobek vzdálenosti této rallye, přičemž to je dokonce více, než kolik najedou vozy Formule 1 za celou sezónu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Race Touareg 3 pro sezónu 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků