VW pro rok 2028: jak vidí budoucnost Němci?

Jak budou naše silnice vypadat za dvacet let? Nad tím se zamýšlí Volkswagen na svých nových stránkách.

Ve zvláštní, interaktivní show na nich Volkswagen představuje své čtyři studie aut pro rok 2028. Jmenují se Room, Up!, One a Ego. Jedná se o ideové návrhy vozidel budoucnosti, jež jsou každé určeno pro specifický účel. Návrháři, konstruktéři a manažeři spojili svá úsilí, aby se pokusili nahlédnout do budoucnosti vzdálenější, než s jakou jsou zvyklí pracovat. Jejich snahou bylo do studií zapracovat nové dopravní podmínky, včetně enormě houstnoucího provozu ve městech a klesajících zásob fosilních paliv. Jakpak se asi Volkswagenu podaří odhadnout budoucnost? Trefí se, nebo se na jeho návrhy budeme za několik desítek let dívat s podobným shovívavým úsměvem jako na studie z šedesátých let? Kdo ví. Ale zkuste se oprostit od dnešních konvencí a nechat se vtáhnout do této pohádky. Každopádně se pak podívejte na stránky Volkswagen 2028

Volkwagen One

Návrh One je určen pro lidi s aktivním městským životem. Má flexibilní podvozek, což usnadňuje parkování. Volkswagen očekává, že budoucnost vozidel spočívá v jejich neustálé vzájemné komunikaci, díky níž bude možno například předcházet dopravním zácpám a krizovým situacím. Nejrůznější čidla integrovaného systému Car-to-X budou vyhodnocovat aktuální provozní podmínky a ostatním vozům podobného typu odesílat třeba varování před rizikem náledí. Car-to-X vám usnadní nalezení parkovacího prostoru i zařazení do proudu projíždějících vozidl. Systém bude neustále vyhledávat volná parkovací místa v okolí a vám postačí si na displeji jedno z nich vybrat a One vás do něj umístí. V dopravní špičce bude možno z vozů vytvořit automaticky řízenou kolonu, jež se nafázuje na světelné dopravní signály a vozům umožní projet „zelenou vlnou“.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Ego

Myšlenka je dána: sportovní auto, které nebude odpovídat jen nárokům řidiče a dopravní situace, ale také životního prostředí.  Volkswagen budoucnosti bude vybaven celou řadou senzorů, čidel a kamer, které dohromady budou v řídicí jednoce vozu vytvářet neustálý obraz okolního prostředí. Díky tomu bude celek schopen odlišit na vozovce kámen od papírového sáčku, ale také rozpoznat blížící se nebezpečí dříve než řidič a samočinně na ně reagovat. Důležité je, že by tyto zásahy měly být přirozené a řidiče neznervózňovat. Zpětná zrcátka zmizí a nahradí je holografické projektory před čelním sklem, kam se budou promítat také další údaje, včetně varování na vzdálenou překážku. Vůz bude spotřebovávat novou generaci biopaliva, emise oxidu uhličitého při jeho spalování přitom zapadnou spolu s výrobou paliva z biomasy do fotosyntetického řetězce. Předností těchto biopaliv je skutečnost, že při jejich výrobě jsou používány pouze odpady, které vznikají zpracováváním rostlinných potravin. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Room

Jen si představte, kolik času v autě trávíte a přemýšlíte o tom, co všechno byste místo toho mohli dělat. Studií Room se Volkswagen pokouší maximálním způsobem zpříjemnit a zefektivnit váš čas za volantem. Asistenční systémy a pokroková navigace by vám měly být vždy k ruce. Třeba na dálnici se vůz automaticky zařadí mezi ostatní a mění svoji rychlost v závislosti na aktuálním provozu. Auto vás pozná už ve chvíli, kdy se k němu přiblížíte. Vzápětí si z vašeho telefonu stáhne váš denní program a naplánuje adekvátní trasy na obchodní schůzky i setkání s přáteli. Na dlouhých trasách se váš vůz změní v zábavní centrum s hudbou, filmy a dalšími zábavními či výukovými programy. Navigační systém bude neustále aktualizovat své mapy z internetu a promítat před vás své údaje v trojrozměrné podobě. Ale kromě toho s vámi bude schopen konzultovat i nákupy a vyhledat obchody s nejnižšími cenami poptávaného zboží. Kromě sportovního vzhledu nabízí Room „usměvavou“ příď , jež bude z velké části tvořena LED, díky kterým lze „tvář“ vozu měnit. V módu automatického řízení lze v interiéru přesouvat sedadla a zpříjemňovat případné diskuse pasažérů. Proměnlivé osvětlení interiéru a možnost promítat  na okna obrázky jen napomohou k vytvoření příjemného prostředí.  

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků