VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International vienna Motor Symposium budoucnost svých motorů. Těšit se můžeme na přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem přes šest stovek koní, případně naopak na litrový tříválec, který ovšem vyprodukuje 200 kW (272 k). Na své si přijdou i zájemci o diesel, chystá se totiž nový, dvakrát přeplňovaný a velmi výkonný čtyřválec 2.0 TDI.

Elektromobily | Volkswagen | Ceny | Byznys | Hybridy

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Zřejmě tím nejzajímavějším je nový agregát 6.0 W12 TSI, který zamíří do vrcholných modelů koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a 900 Nm v rozmezí od 1500 do 4500 ot./min. Očekává se, že tyto schopnosti postačí ke zdolání stokilometrové rychlosti za méně než čtyři sekundy a k maximálce přes 300 km/h.

Navíc by mělo jít zároveň o nejekologičtější jednotku mezi dvanáctiválci. Podle normy NEDC vyprodukuje méně než 250 gramů CO2 na kilometr jízdy. Motor dostane kombinaci přímého a nepřímého vstřiku paliva, dvojité přeplňování a systém deaktivace válců. A aby toho nebylo málo, nasadí Volkswagen také systém uložení motoru, který aktivně snižuje přenos vibrací do karoserie.

Zajímavosti | Technika | Kombi | Volkswagen | Volkswagen Passat

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Přesným opakem k dvanáctiválci je připravovaný litrový tříválec TSI vycházející z řady EA211. Počítá se s nasazením většího turbodmychadla a elektrického kompresoru. Výsledkem má být výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm točivého momentu.

Elektrické dmychadlo dostanou také naftové motory. Jedním z příkladů budiž jednotka 2.0 TDI osazená dvojicí turbodmychadel, elektrickým dmychadlem a systémem vysokotlakého vstřikování paliva. V takovém případě se můžeme od motoru 2.0 TDI dočkat výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu točivého momentu 601 Nm.

Volkswagen ve Vídni zároveň představil i novou řadu motoru 2.0 TDI určeného pro užitková vozidla, který už bude nasazen v nové generaci Transporteru/Multivanu. Tato jednotka je v průměru o 14 % úspornější, používá recirkulaci výfukových plynů, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, variabilní sací potrubí a samozřejmě systém SCR. Rozsah výkonů je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků