VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

Německý koncern představil na Vienna Motor Symposium nový čtyřválec, který by se měl do budoucna stát základem nabídky. Jde o motor řady EA211 a nabízen bude pro začátek ve dvou výkonových variantách. První modely s touto jednotkou přijdou do prodeje ještě letos. 

Zajímavosti | Video | Technika | Auta z Číny | Palivo | Ostatní značky

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Čtyřválec 1.5 TSI Evo, jak se tato jednotka jmenuje, se může pochlubit například turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato věc není u benzinových motorů zatím příliš rozšířená (používá ji ale třeba Porsche) a proto také Volkswagen říká, že v případě motoru 1.5 TSI Evo jde o první použití technologie VGT u masově vyráběných vozů. 

Další záležitostí je takzvaný Millerův spalovací cyklus, při kterém se sací ventil uzavírá s větším zpožděním až během expanze. Výhodou má být dosažení vyššího kompresního poměru (12,5:1), nižší produkce emisí a nižší spotřeba. 

Testy | Volkswagen | Kombi | Hybridy | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Do prodeje se motor 1.5 TSI Evo dostane v průběhu letošního roku. Pro začátek dorazí verze o výkonu 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). 

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků