VW představuje motor 1.5 TSI Evo s variabilní geometrií lopatek turba

Německý koncern představil na Vienna Motor Symposium nový čtyřválec, který by se měl do budoucna stát základem nabídky. Jde o motor řady EA211 a nabízen bude pro začátek ve dvou výkonových variantách. První modely s touto jednotkou přijdou do prodeje ještě letos. 

Zajímavosti | Video | Technika | Auta z Číny | Palivo | Ostatní značky

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Čtyřválec 1.5 TSI Evo, jak se tato jednotka jmenuje, se může pochlubit například turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato věc není u benzinových motorů zatím příliš rozšířená (používá ji ale třeba Porsche) a proto také Volkswagen říká, že v případě motoru 1.5 TSI Evo jde o první použití technologie VGT u masově vyráběných vozů. 

Další záležitostí je takzvaný Millerův spalovací cyklus, při kterém se sací ventil uzavírá s větším zpožděním až během expanze. Výhodou má být dosažení vyššího kompresního poměru (12,5:1), nižší produkce emisí a nižší spotřeba. 

Testy | Kombi | Volkswagen | Hybridy | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Nová koncernová patnáctistovka využívá také systém vstřikování common-rail a nechybí samozřejmě ani systém deaktivace poloviny válců ACT. Do prodeje se motor 1.5 TSI Evo dostane v průběhu letošního roku. Pro začátek dorazí verze o výkonu 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). 

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků