VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

Od vypuknutí aféry Dieselgate nebylo zcela jasné, zda se tajný software v řídících jednotkách motorů TDI nějak projevoval i při homologačních zkouškách v EU a zda ovlivnil jejich výsledek. Fakt, že automobilka bez velkých řečí vztáhla plánovanou svolávací akci i na Evropu, sice mluvil sám za sebe, ale jasné prohlášení chybělo. Jistý průlom v tomto směru přineslo včerejší slyšení britského šéfa VW před tamními zákonodárci. 

„Jak tomu rozumím (a nejsem inženýr), systém recirkulace plynů v motoru ovlivnil množství NOx produkované auty, které jsme prodávali na britském trhu. Tyto vozy mají samozřejmě typové schválení v celé Evropě a schvalování probíhalo v Německu,“ řekl Paul Willis v Dolní sněmovně Spojeného království. 

Život řidiče | Škoda | Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

„…Naše motory se chovaly v testovacím režimu jinak než ve skutečném světě. Proto musíme auta opravit…“, prohlásil dále.

Je to poprvé, kdy představitel Volkswagenu veřejně připustil, že nedovolený software byl aktivní i při evropských homologačních zkouškách. Metodika EHK 83, která se k měření emisí při homologaci používá, přitom detekci probíhající zkoušky zakazuje.

Život řidiče | Technika | Škoda | Dieselgate | Palivo | Volkswagen | Audi | Seat

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků