VW Polo BlueMotion: šetřílek v detailech

34 komentářů

expert0001
26. května • 16:41

smradlák stejný jako svého času Lupo 3L. Diesel je hnus .... fuj fuj fuj

WinDiesel
26. května • 18:18

Už jsi se dost vyblil???? Něco konstruktivního by nebylo? :-|

Luboš
26. května • 16:22

Díky svému učiteli v autoškole, který mě už "za totáče" naučil jezdit úsporně i se starou Škodou 105, jsem už s OI 1.9 TDi/66 kW jezdil mimo město/dálnice běžně pod 4 l/100, s P307SW 1.6 HDi/80 kW (což je ještě větší kráva) taktéž, s malou a lehkou P206 s letitým 1.4HDi 50 kW to bylo i za 3,5 l/100......takže už skoro uvažuji, že změním obor a založím si EkoAutoškolu, neb spotřeba je stejně především o fyzice (= hmotnosti + třecích ztrátách + zpřevodování), se kterou toho člověk moc nenadělá + stylu jízdy, který je tak v tomto ohledu základ.Docela by mě proto zajímalo, za kolik bych jezdil s tímhle poměrně lehkym autem s 1.2TDi - a to klidně i bez všech těch hejblátek, která by člověku jezdícímu "ekostylem" už automaticky zřejmě stejně moc nepomohla.

Zelí
26. května • 22:01

Jízdní styl je základ. Debil i s takhle upraveným autem bude jezdit za sedum. Už jsem to tady psal. Před časem jsem prodával OI tdi 81kw (čipováno na 130kw), se kterou jezdila nakonec jen moje žena po městě. Když jsem to vezl do bazaru a podíval jsem se na dlouhodobou spotřebu 3,6l/100km, tak jsem si ho skoro nechal. Jízdní styl mé ženy je super bluemotion.

julo9
27. května • 17:30

kokot1

Petr
26. května • 23:25

Ja mel taky Octavku 1.9TDI/66kW ciplou na 165kW a kdyz jsem ji hodne slapal na krk tak si nevzala vic nez 4 litry nafty/100km. Kdyz jsem jel setrne tak byla dlouhodoba spotreba klidne na urovni cca 2l/100km.
Manzelka ma hodne lehkou nohu, takze kdyz ridila ona, tak ten motor naftu vyrabel, vzdycky jsem nechal manzelku najet plnou nadrz a tu pak prodal u nas na vsi klukum do traktora.

julo9
27. května • 17:31

kokot2 nacipuj na 200kW a naftu to bude vyrabat

Petr
27. května • 19:34

:-D:-D:-D Tobe asi pojmy jako nadsazka, ironie apod. nic nerikaji, vid?B-]

petr
27. května • 6:30

U Škodovky ta spotřeba je možná, ale jen na palubním počítači, který u Škodovky dokáže kecat až o více než 2,5 litru :-D
Viz test Škody Roomster 1.4 TDI, který při klidné jízdě ukazuje spotřebu 5,3 l, ale ve skutečnosti žere 7,9 l :-Ohttp://www.tipcar.cz/test-spotreby--skoda-roomster-1.4-tdi-2149.html

expert0001
26. května • 16:40

to je ale seznam smradláků ...

Petronius
26. května • 11:15

Otázkou je, jestli to auto neměřili z kopce ...úspora 0.8l je nesmysl. Už mě začínají s tím vším ekoterorismem fatk opravdu hodně srát. Pár nevzdělaných imbecilů vytvořilo fámu...pár dobrých politiků na ní udělalo kariéru ... a nyní trpíme všichni.

Fantomas
26. května • 19:21

Úplně všichni netrpí - výrobce si mne ruce, jak pěkně mu jdou ta dražší "ekoauta" na odbyt.

Major
26. května • 21:02

Pořizovací cena a eko zatížení při výrobě je věc jiná, ale to co nabízí funguje. Je to sice drahé...., ale funguje.. :-P

Rhino
26. května • 8:56

Opet klasika v podani koncernu. Ja skratka nemam pochopeni pro ty jejich "blu-mousn" nebo "grin-lajn" zdevastovany verze! Delaj se jak na bezicim pasu, podle stejneho receptu:Veme se jakz-takz normalni auto, postavi se na naky ty uzsi "eko-pneumatiky" (alespon bude hezky klouzat, ze ano?), snizi se podvozek (obzvlaste na nasich mestskych tankodromech velice vhodna vlastnost), ucpe se predni maska (to aby se motor nahodou dobre nechladil), nesmi chybet stop-n-go (vlastnost to velice setrna vuci baterii, zejmena ve meste), mozna pridame naky ty filtry a skrtici klapky (slapneme na krk uz bez tak uskrcenemu motoru, naco by nam bylo 50kW v tunovem voze) no a na zadni dvere se hodi chromovanej napis "blue motion".Jo a malem sem zapomel na to nejdulezitejsi: zvedne se cena o 50 az 100 tisic. To aby bylo kazdymu jasno, ze ten vuz za to stoji. Vzdyt by ho preci neprodavali draz, kdyby neby lepsi...

Rosťa
26. května • 9:15

Je jasné, že ten rozdíl v ceně 50-100 tisíc se hned tak nevrátí, ale podobné technologie budou víc a víc nasazovány i v základu. A že to vliv na spotřebu má to nezapřete - při brzdění a brzdění motorem dobíjet baterku a naopak ulehčit alternátoru, popř. když ještě alternátor vypomůže při rozjezdu jsou dobré vlastnosti, které bych bral už i teď s baterkou klasické velikosti, ale třeba výkonnější. Vypínání motoru má smysl podle mně jenom na povel - např. na semaforech kde mám 3 minuty do zelené (jsou už takové, které to na displeji odpočítávají) - při neutrálu a nulovém pohybu auto vypnu tlačítkem motor a při sešlápnutí spojky se automaticky nastartuje.

Rhino
26. května • 9:31

Bezne se batrie aktivne vyuziva jenom pri startovani. Za provozu baterii nepouzivate, alternator by mel za kazdych okolnosti pokryt spotrebu elektriny (a jeste musi dobit baterii o naboj, ktery z ni ubyl pri startovani). Kdyz zacnete baterii intenzivne "pumpovat" (t.j. dobijeni pri brzdeni, rozbeh s alternatorem, a k tomu stop/go), tu baterii znicite mnohem driv. A pak bude taky treba tu ne-ekologickou olovenou baterii zlikvidovat mnohem driv. Velice pravdepodobne budete muset mit baterii vetsi (takze taky tezsi a drazsi), s vyssi kapacitou. Stejne budou vyssi naroky na alternator a starter, protoze u bezneho auta se nepocita, ze budete startovat motor kazde dva-tri kilometry (pri stop-n-go ve meste to klidne muze byt jeste casteji). Chci jen zduraznit, ze je to vzdy neco za neco. Kdyz reknu "A", mel bych take "B". A tim, o cem se u techto radoby-ekologickych verzi nemluvi, jsou vyssi naklady. Na koupu, i udrzbu. Nebo treba vic neekologickeho odpadu v podobe olovenych baterii. Zakaznik hledi predevsim na ekonomickou stranku veci, a ta je minimalne diskutabilni. Vyssi nakupni cena, vetsi naklady na servis, castejsi vymena komponentu. Ono myslet si, ze u takovehoto vozu vzdycky usetrim (vzdyt to pojede za 3 litry!) je asi stejne, jako cekat ze me vyjde levneji provoz auta s naftovym motorem. Nekdy je to tak, a nekdy ne...

Fantomas
26. května • 19:15

Asi tak nějak to vidím taky. Jde jen o přesun nákladů za palivo, do nákladů na pořízení a údržbu. V tomhle principu jde o naprosto stejný případ úspory, jako jsou třeba úsporné zářivky. I tam je prokazatelně menší spotřeba proudu, ovšem zároveň mnohem větší pořizovací cena a s rizikem, že při určitém druhu provozu se vynaložené náklady nikdy nevrátí. Ovšem spoříte energie :-) A tak to může být i s těmito auty. Osobně nechápu lidi, kteří ochotně zaplatí o sto tisíc víc, jen aby měli o litr menší spotřebu. Zaplať, abys mohl šetřit :-)

petr
26. května • 6:12

"Osobně tomuto projektu držím palce, protože malé auto budoucnosti by mělo být především hospodárné a konstrukčně co nejjednodušší, což takřka vylučuje použití hybridních soustav a dalších náročných kombinací."Nechápu jak může autor fandit tomuto projektu z důvodu, že je konstrukčně jednodušší když má systém start-stop a regenerativní brždění ? Vždyť jediný rozdíl proti hybridu je, že nemá baterku. Jinak je to komplikované řešení plné řídící elektroniky, která bude muset hlídat zahřátí motoru a dochlazování turba. Jen by mě zajímalo jestli systém start-stop bude motor vypínat ikdyž bude studený nebo až po zahřátí, jinak totiž bude na krátké trasy, kam toto auto patří, k ničemu.

Zelí
26. května • 7:39

Konstrukčně jednoduché znamená v tomto případě to, že auto je v podstatě shodné s běžným polem, má pouze parametry jednotlivých agregátů v jiných kapacitních poměrech. Není nutno nic nového vyvíjet, jde o sladění jednotlivých skupin.
Elektronika auta je shodná a tedy stejně složitá jako u běžného pola. Jednodušeji to už dneska asi nejde.
Pokud skutečně dosáhnou kombinované spotřeby 3,3l/100km s běžným produkčním vozem, tak je to úctyhodný výkon.

Pepa
26. května • 21:42

Uctyhodny nevykon u Pola :-D Ford Fiesta ECOnetic uz davno jezdi s 1.6 kou 4-valec za kombinovanou 3,7 l/100 km, CO2: 98 g/km. Tak 3.3 je nic moc na kopajici 3-valec s objemem 1.2. :-D :-D :-D

petr
27. května • 6:50

Ta 1.2ka bude zase tříválec ? Člověk by myslel, že se VW poučil ze svých chyb a tříválce opustí, ale ono houby. To jsem zvědav za jak dlouho se vrátí zpátky ke čtyřválcům a taky jakým způsobem to udělá, tedy jestli veřejně přizná, že to byl nesmysl jak to udělal když přiznal, že vývoj TDI byla slepá větev vývoje nebo zda to udělá jako u té prasárny s malýma pravýma zpětnýma zrcátkama kde to pěkně po tichoučku vrátil do původního stavu. U toho bylo fascinující jak dokázali dělat ze svých zákazníků blbce tím, že jim tvrdili, že to snižuje spotřebu :-D Kdyby to byla pravda, tak by to teď asi měly všechny Bluemotiony ;-)

petr
26. května • 8:10

Tak jednoduché to není, potřebuješ minimálně jiný startér, baterku a elektroniku, která to bude řídit + čidla, která budou hlídat turbo, stav motoru, to zda auto stojí (aby mohla vypnout motor), čidla na pedály (aby mohlo při sešlápnutí spojky nastartovat) atd. Takže do jednoduchosti běžného vozu to má daleko.
Kombinovaná spotřeba 3,3 litru je spíše snem resp. bude dosažitelná pouze za předpokladu hodně defenzivní jízdy. Nižší spotřebu proti běžnému Polu to bude mít jen při popojíždění v kolonách díky start-stop systému a to jen za předpokladu ideálních podmínek. Při běžné jízdě bude úspora proti běžnému vozu jen díky pneu s nízkým valivým odporem a úzkým profilem, což se zase negativně projeví na brzdné dráze a jízdních vlastnostech.

Zelí
26. května • 9:54

Ano, to je přesně co píšu. Je tam výkonější startér OK, ale ten se použije stávající z jiného-většího motoru, baterka je taky standardní, ale s větší kapacitou (38Ah-74Ah).. čidlo na pedálu, protože plyn je elktronický tam je už teď.... pohybová čidla jsou v každém kole zvlášť u systému ABS. Věř tomu, že tam nebude nic navíc.Velké rezervy jsou ve využití možností naftového motoru. Tak jak je možné čipovat motor na výkon je samozřejmě možné jít opačnou cestou a optimalizovat ho na spotřebu. Pokud by se dali cestou kombinace mechanického přeplňování v nízkých otáčkách s turbem a úpravu zpřevodování pro provoz v rozsahu 1000-2000 ot/min, pak spotřeba může být i docela výrazně pod tři litry. Ale toto už je velký zásah do konstrukce a to zatím z představ VW na eco nezapadá. Na konkurenci stačí zatím menší kalibr.

Major
26. května • 14:30

Mám osobní dlouhodobou zkušenost s WV Lupem 3L, které je konstrukčně z roku 1999. Auto konstruované z této doby mělo Stop&Go {které z důvodu Tiptronicu funguje takto: po 3s na pedálu brzdy motor "chcípá" a po puštění brzdového pedálu se ihned startuje.} - nefunguje v případě, že motor je studený a člověk chce topit, je slabé napětí na baterce atd. Startér je konstruován na min. 300 000 startů a je použita silnější baterie. (takže už tehdy to měli vyřešené).
V lupu byl motor 1.2 TDI, který nechá automat (při zaplém režimu ECO) klidně "vrčet" těsně nad 1000ot./min. - motor má neskutečně velký setrvačník.. :). Snížením světlé výšky, "oplastování" podvozku, zaplnění otvorů v masce se dá docilít citelně nižšího koeficientu odporu. Problém s chlazením tohoto motoru opravdu není, ma zvýšenou učinnost a tak je spíš problém v zimě si pořádně zatopit na trase do 20km. To byly zkušenosti..A věřte, že pokud někdo něco nemá odzkoušeného, tak to do výroby nepošle.. :) Musel jsem reagovat... A to mě živý jiná automobilka.. :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PT
26. května • 18:20

Kdyby automobilky pouštěli na trh jen dostatečně odzkoušené věci, tak bychom byli technologicky 10 let zpátky a auta by byla maximálně spolehlivá. V současnosti je to pravý opak, do aut se cpou neodzkoušené věci, aby automobilky mohli tvrdit, že byli první atd. a kvalita i spolehlivost v globále klesá bez ohledu na značku. Se stačí podívat třeba na BMW a jejich iDrive v 7čce apod.

WinDiesel
26. května • 18:17

Zajímavý příspěvek. Dofám jen že se "neživýš" psaním... :-)

Major
26. května • 20:58

živím.. ale C# :-PStane se, nejde to editovat a jak to člověk odešle bez předchozího přečtení - je to tam.. :)

petr
26. května • 11:15

Zapomněls na čidlo klikového hřídele a systém, který energii brždění "převede" do baterky. K tomu nutnost hlídat i další věci jako stav baterie, aby její kapacita moc neklesla a taky to zda je schopná při vypnutém motoru utáhnout klimu, audio apod. Takže tak jednoduché jak si to představuješ to není.
Si zkus prostudovat materiály Kie nebo Toyoty, které tento systém narozdíl od VW už běžně prodávají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
26. května • 13:38

To s tebou souhlasím na 100% a netvrdím, že je to bez úprav. Úpravy, které jmenuješ jsou nenákladné a většinu informací dostaneš ze stávajících čidel, které už na autě jsou, případně je pouze nově softwarově zpracuješ a použiješ.
Hlavně jde o to, aby se netvořilo něco zcela technologicky odlišného (např. hybrid typu prius), co vyžaduje stavbu nových technologických linek..... , když se ti může stát, že než to postavíš už to bude zastaralé. Na linkách, kde se dělají pohonná soustrojí musíš vyrobit řádově milióny, aby to bylo návratné. Tzn. že soustrojí např. na priusu je pro toyotu zatím ztrátové a možná to tak i zůstane.

petr
27. května • 6:39

No vidíš, sám tvrdíš, že to potřebuje úpravy resp. výměnu některých dílů za mnohem kvalitnější a složitější + pár dalších čidel a buď přídavný počítač se SW nebo zcela novou přepracovanou řídící jednotku, tedy nové a speciálně pro tento model vytvořené součástky, které jej dělají složitějším proti běžnému modelu. V tom, že hybrid je ještě složitejší máš pravdu, nicméně to neznamená, že tohle je stejně jednoduché jako obyč auto bez těchto serepetiček. Tohle je proti konkurenci navíc složitější, protože jde o diesel, který potřebuje hlídat víc věcí, což je ostatně vidět v oblasti vývoje hybridů.
Třeba Mercedes sliboval hybridní diesel, ale zatím dokázal přijít pouze s hybridním benziňákem, který je jednodušší. Totéž ostatní značky, zatímco Toyota, GM, Ford, Honda a další už nabízí hybridní benziňáky pár let, tak s hybridním dieselem ještě nikdo nepřišel, zatím jen slibují.

PT
26. května • 18:12

Jaké nové technologické linky potřebuje Prius ? Je to obyčejné auto s automatem, baterkama v kufru a spoustou elektroniky, kterou dodají dodavatelé, takže žádný rozdíl proti lince na jakékoli jiné auto. Pokud to nevíš, tak Prius je dávno ziskový, ostatně vyrábí se už přes 10 let a Toyota jich prodala přes 1 milion ;-)

WinDiesel
26. května • 18:15

PT: věříš tomu čemu chceš věřit. Marketingovému blábolu Toyoty stejně jako VW věřit nelze, to jsou velice účelová tvrzení. Pokud tomu věříš, jsi silně naivní.

Zelí
26. května • 21:52

Vítám podruhé windiesla. Chtělo by to něco o marketingu u forda. Ten je obzvláště pozoruhodný. Couvám, couvám..... Nic ve zlým. Jinak děkuji ještě jednou za záchranu před nákupem mondea.

Rosťa
26. května • 9:04

Se složitostí zařízení souhlasím - jednoduché to nebude a uvidíme jak bude takový systém u prvních kousků fungovat po několika letech provozu. K těm pneu - úzký profil určitě má vliv na brzdnou dráhu a jízdní vlastnosti ale jinak si nemůžu pneu s nízkým valivým odporem vynachválit. Koupil jsem Michelin Energy Saver (15"195x60) a oproti předchozím "neúsporným" Michelinkám nevidím rozdíl. Zatáčku projedu stejně rychle a neujíždí. Měl jsem z toho obavy, ale konkrétně tento typ opravdu drží a málo se sjíždí. Rozhodně nelituju investice, vrátí se a ve finále jsou náklady stejné oproti levnějším značkám, ale jízdní vlastnosti lepší.

Doporučujeme

Články odjinud