VW Polo a Golf Style: fajnovky podle Karla Lagerfelda

Karl Lagerfeld je známým německým módním návrhářem. Tento obor s auty vskutku nemá mnoho společného, ovšem jen do doby, dokud se ten či onen návrhář na některém z aut nevyřádí. Stalo se to v minulosti již mnohokrát, ze všech případů vzpomeňme třeba Lamborghini Murcielago v edici Versace.

Jak ale i zmíněný případ naznačuje, prestižní módní návrháři obvykle spojují svá jména s prestižními automobilkami, ostatně jiní zákazníci by něco podobného ani neocenili. Takový Renault Master Ralph Lauren zní sice zajímavě, ale pracovitý stavař by zřejmě květinové ornamenty na sedadle z odolné textilie při práci neocenil.

Volkswagen a Karl Lagerfeld tedy na první pohled příliš dohromady nejdou, přesto tentokrát tento známý návrhář spojil své jméno s docela obyčejnými vozy - Polem, Golfem a Golfem Plus. Jedním dechem je ale třeba dodat, že jde opravdu spíše o spojení jmen či obchodních značek, chcete-li, neboť i přes slibný název edicí těchto vozů (jmenují „Style” a „Style-Plus”) jde spíše o akční nabídku výbavy navíc než nějakou módní kreaci. Inu, v Německu trh s auty nezažívá zrovna šťastné období, a tak se každý prodejní impuls hodí. A spojení dostupných vozů pro běžný lid s image výjimečného člověka může fungovat, zvlášť když je podtrženo znatelným zvýhodněním.

Edice Style pro Polo a Golf nabízí kola z lehkých slitin, přední mlhovky, zatmavená zadní skla a označení na karoserii. A to je všechno. Verze Style-Plus pak přidává ještě „šíbr” nebo panoramatickou střechu a lepší sadu kol z lehkých slitin.

Tyto verze jsou zatím k dispozici německým zákazníkům s cenou Pola Style startující na 14 075 Eur, kdy úspora proti poskládání stejné výbavy z ceníku činí 1 885 Eur. Golf Style začíná na 18 825 Eur s úsporou 2 335 Eur a pokud se rozhodnete pro paket Style-Plus, bude úspora ještě o 865 Eur vyšší. Pakety jsou k dispozici i pro Golf Plus a Golf Variant ve všech motorizacích, v jejich případě ale VW konkrétní ceny nezmiňuje.

Máte-li zájem o jakýsi „low cost style” zvučného jména (tedy nízkonákladový pro koncového zákazníka, aby Lagerfeld spojil své jméno s něčím podobným muselo stát jistě velké peníze), můžete vyrazit do Německa. Obě edice jsou v prodeji od 23. prosince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo a Volkswagen Golf Style by Karl Lagefeld
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků