VW Polo a Golf Style: fajnovky podle Karla Lagerfelda

Karl Lagerfeld je známým německým módním návrhářem. Tento obor s auty vskutku nemá mnoho společného, ovšem jen do doby, dokud se ten či onen návrhář na některém z aut nevyřádí. Stalo se to v minulosti již mnohokrát, ze všech případů vzpomeňme třeba Lamborghini Murcielago v edici Versace.

Jak ale i zmíněný případ naznačuje, prestižní módní návrháři obvykle spojují svá jména s prestižními automobilkami, ostatně jiní zákazníci by něco podobného ani neocenili. Takový Renault Master Ralph Lauren zní sice zajímavě, ale pracovitý stavař by zřejmě květinové ornamenty na sedadle z odolné textilie při práci neocenil.

Volkswagen a Karl Lagerfeld tedy na první pohled příliš dohromady nejdou, přesto tentokrát tento známý návrhář spojil své jméno s docela obyčejnými vozy - Polem, Golfem a Golfem Plus. Jedním dechem je ale třeba dodat, že jde opravdu spíše o spojení jmen či obchodních značek, chcete-li, neboť i přes slibný název edicí těchto vozů (jmenují „Style” a „Style-Plus”) jde spíše o akční nabídku výbavy navíc než nějakou módní kreaci. Inu, v Německu trh s auty nezažívá zrovna šťastné období, a tak se každý prodejní impuls hodí. A spojení dostupných vozů pro běžný lid s image výjimečného člověka může fungovat, zvlášť když je podtrženo znatelným zvýhodněním.

Edice Style pro Polo a Golf nabízí kola z lehkých slitin, přední mlhovky, zatmavená zadní skla a označení na karoserii. A to je všechno. Verze Style-Plus pak přidává ještě „šíbr” nebo panoramatickou střechu a lepší sadu kol z lehkých slitin.

Tyto verze jsou zatím k dispozici německým zákazníkům s cenou Pola Style startující na 14 075 Eur, kdy úspora proti poskládání stejné výbavy z ceníku činí 1 885 Eur. Golf Style začíná na 18 825 Eur s úsporou 2 335 Eur a pokud se rozhodnete pro paket Style-Plus, bude úspora ještě o 865 Eur vyšší. Pakety jsou k dispozici i pro Golf Plus a Golf Variant ve všech motorizacích, v jejich případě ale VW konkrétní ceny nezmiňuje.

Máte-li zájem o jakýsi „low cost style” zvučného jména (tedy nízkonákladový pro koncového zákazníka, aby Lagerfeld spojil své jméno s něčím podobným muselo stát jistě velké peníze), můžete vyrazit do Německa. Obě edice jsou v prodeji od 23. prosince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo a Volkswagen Golf Style by Karl Lagefeld
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků