VW Polo a Golf Style: fajnovky podle Karla Lagerfelda

Karl Lagerfeld je známým německým módním návrhářem. Tento obor s auty vskutku nemá mnoho společného, ovšem jen do doby, dokud se ten či onen návrhář na některém z aut nevyřádí. Stalo se to v minulosti již mnohokrát, ze všech případů vzpomeňme třeba Lamborghini Murcielago v edici Versace.

Jak ale i zmíněný případ naznačuje, prestižní módní návrháři obvykle spojují svá jména s prestižními automobilkami, ostatně jiní zákazníci by něco podobného ani neocenili. Takový Renault Master Ralph Lauren zní sice zajímavě, ale pracovitý stavař by zřejmě květinové ornamenty na sedadle z odolné textilie při práci neocenil.

Volkswagen a Karl Lagerfeld tedy na první pohled příliš dohromady nejdou, přesto tentokrát tento známý návrhář spojil své jméno s docela obyčejnými vozy - Polem, Golfem a Golfem Plus. Jedním dechem je ale třeba dodat, že jde opravdu spíše o spojení jmen či obchodních značek, chcete-li, neboť i přes slibný název edicí těchto vozů (jmenují „Style” a „Style-Plus”) jde spíše o akční nabídku výbavy navíc než nějakou módní kreaci. Inu, v Německu trh s auty nezažívá zrovna šťastné období, a tak se každý prodejní impuls hodí. A spojení dostupných vozů pro běžný lid s image výjimečného člověka může fungovat, zvlášť když je podtrženo znatelným zvýhodněním.

Edice Style pro Polo a Golf nabízí kola z lehkých slitin, přední mlhovky, zatmavená zadní skla a označení na karoserii. A to je všechno. Verze Style-Plus pak přidává ještě „šíbr” nebo panoramatickou střechu a lepší sadu kol z lehkých slitin.

Tyto verze jsou zatím k dispozici německým zákazníkům s cenou Pola Style startující na 14 075 Eur, kdy úspora proti poskládání stejné výbavy z ceníku činí 1 885 Eur. Golf Style začíná na 18 825 Eur s úsporou 2 335 Eur a pokud se rozhodnete pro paket Style-Plus, bude úspora ještě o 865 Eur vyšší. Pakety jsou k dispozici i pro Golf Plus a Golf Variant ve všech motorizacích, v jejich případě ale VW konkrétní ceny nezmiňuje.

Máte-li zájem o jakýsi „low cost style” zvučného jména (tedy nízkonákladový pro koncového zákazníka, aby Lagerfeld spojil své jméno s něčím podobným muselo stát jistě velké peníze), můžete vyrazit do Německa. Obě edice jsou v prodeji od 23. prosince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo a Volkswagen Golf Style by Karl Lagefeld
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků