VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

Pokud toužíte po autě, které (alespoň v určitých ohledech) pojede jako ty nejlepší světové supersporty, nemusíte nutně přemýšlet, jak nejprve vydělat pár desítek milionů na jejich koupi. Jeden nadšenec (chtělo by se říci blázen a za chvíli pochopíte proč) totiž na loňské akci VW Blasen konané na EuroSpeedway Lausitz v německém Schipkau dokázal, že superrychlý vůz může vzniknout i na bázi docela obyčejného Volkswagenu Polo.

Stvořit toto malé monstrum jistě nebylo levné ani tak, ale dozajista nestálo tolik co třeba Bugatti Veyron. Přesto právě jeho dynamiky dosahuje, ba dokonce ji překonává (tedy alespoň do doby, než se z větší nebo menší části nerozpadne).

Celé dílo zkázy vzniklo z Volkswagenu Polo první generace, který byl doplněn o přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,9 litru a šestistupňovou manuální převodovku. Výkon pak míří na všechna kola přes připojitelný pohon typu Haldex, který pochází z Audi TT. Vše bylo samozřejmě řádně přepracováno, zejména motor. Ten pochází z dílen firmy AME Racing a po mnoha úpravách, zejména doplnění masivního turbodmychadla Garret, a otáčkoměrem končícím až na hodnotě 9 400 dosahuje fantastického výkonu 1 032 koní.

Dynamika vozu bere dech. Stovku dosáhne za 2,3 sekundy a čtvrtmílový sprint urazí za pouhých 9,39 sekundy. Maximální rychlost pak atakuje metu 300 km/h, ale ta jistě není největší předností vozu.

Pokud se příliš neorientujete v časech čtvrmílových sprintů, které jsou hlavně americkou zábavou, dá se ve zkratce říci, že jakýkoli čas pod 10 sekund je extrémně dobrý a dosahují jej pouze podobné specialitky. Každá deseinka sekundy pod tuto hranici pak znamená posun o třídu výše, čas pod 9,4 sekundy je tedy takřka z říše snů. Pro srovnání - zmiňovaný Veyron „udělá” 400 metrů za 10,2 sekundy, trochu „představitelnější” sporťák, současné Porsche 911 Carrera S, si u 400 metrů zapisuje hodnotu 11,7 sekundy a třeba BMW M3 E46 13,2 sekundy. Na rozdílech mezi těmito časy můžete vidět, o jak mnoho musí být toto Polo rychlejší než Veyron, aby dosáhlo o 8 desetin sekundy lepšího času na tomto krátkém sprintu.

A jestliže se vám něčemu takovému nechce věřit, prohlédněte si přiložená videa, kde můžete mj. vidět let Pola právě z VW Blasen 2009.

Tip: Přečtěte si také o dalším podobném díle, Saabu 99 Quattro Turbo se 700 koňmi výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo I AME Racing
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2005
Stav: 148 947 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 143 020 km
Cena: 250 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků