VW Polo + 1032 koní = „stovka” za 2,3 sekundy

Pokud toužíte po autě, které (alespoň v určitých ohledech) pojede jako ty nejlepší světové supersporty, nemusíte nutně přemýšlet, jak nejprve vydělat pár desítek milionů na jejich koupi. Jeden nadšenec (chtělo by se říci blázen a za chvíli pochopíte proč) totiž na loňské akci VW Blasen konané na EuroSpeedway Lausitz v německém Schipkau dokázal, že superrychlý vůz může vzniknout i na bázi docela obyčejného Volkswagenu Polo.

Stvořit toto malé monstrum jistě nebylo levné ani tak, ale dozajista nestálo tolik co třeba Bugatti Veyron. Přesto právě jeho dynamiky dosahuje, ba dokonce ji překonává (tedy alespoň do doby, než se z větší nebo menší části nerozpadne).

Celé dílo zkázy vzniklo z Volkswagenu Polo první generace, který byl doplněn o přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,9 litru a šestistupňovou manuální převodovku. Výkon pak míří na všechna kola přes připojitelný pohon typu Haldex, který pochází z Audi TT. Vše bylo samozřejmě řádně přepracováno, zejména motor. Ten pochází z dílen firmy AME Racing a po mnoha úpravách, zejména doplnění masivního turbodmychadla Garret, a otáčkoměrem končícím až na hodnotě 9 400 dosahuje fantastického výkonu 1 032 koní.

Dynamika vozu bere dech. Stovku dosáhne za 2,3 sekundy a čtvrtmílový sprint urazí za pouhých 9,39 sekundy. Maximální rychlost pak atakuje metu 300 km/h, ale ta jistě není největší předností vozu.

Pokud se příliš neorientujete v časech čtvrmílových sprintů, které jsou hlavně americkou zábavou, dá se ve zkratce říci, že jakýkoli čas pod 10 sekund je extrémně dobrý a dosahují jej pouze podobné specialitky. Každá deseinka sekundy pod tuto hranici pak znamená posun o třídu výše, čas pod 9,4 sekundy je tedy takřka z říše snů. Pro srovnání - zmiňovaný Veyron „udělá” 400 metrů za 10,2 sekundy, trochu „představitelnější” sporťák, současné Porsche 911 Carrera S, si u 400 metrů zapisuje hodnotu 11,7 sekundy a třeba BMW M3 E46 13,2 sekundy. Na rozdílech mezi těmito časy můžete vidět, o jak mnoho musí být toto Polo rychlejší než Veyron, aby dosáhlo o 8 desetin sekundy lepšího času na tomto krátkém sprintu.

A jestliže se vám něčemu takovému nechce věřit, prohlédněte si přiložená videa, kde můžete mj. vidět let Pola právě z VW Blasen 2009.

Tip: Přečtěte si také o dalším podobném díle, Saabu 99 Quattro Turbo se 700 koňmi výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo I AME Racing
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků