Měl jsem dva pasáty. Jeden s bluemotion (ten, co jste testovali) a bez blue motion.Oba měly stejné motory - 2.0 tdi 110 kw.Passat s bluemotion byl hodně přidušený a líný, ten bez jel jak s**ně!Pocitově minimálně o 50 koní víc!
Vaha auta sa udava s nadrzou plnou na 90%, urcite nie s uplne plnou!
SKUTEČNÁ VÁHAZvážil jsem litinový radiátor doma, dovez do zběrny a byl o cca 8% lehčí, za nějaký čas, staré litinové umyvadlo a to samé... Pokud jim váha važí jako u těm nás, tak ten pašík je o dost těžší. :)
nevazila nahodou vaha zle tebe?
Ty velkotonazni vahy meri s presnosti +- 5 kg a na to, na co se pouzivaji je to ok. Krom toho kazde dva roky musi projit kalibraci, neni duvod jim neverit.
To je ovšem zvláštní, že vždycky naměří méně. Proč to umyvadlo nebylo třeba těžší? To bude asi nějaký podobný jev jako v supermarketu. Tam když se spletou s cenou, tak je to vždycky nahoru.
jasně, také rád věřím v dobré věci, ale často se nestačím divit, vůbec bych se nedivil, kdyby s tím co kalibruje byli domluveni a za daný obnos se psaly pozitivní kontrolní zprávy nebo poté co se ohlásí kontrola, tak se vše uvede do pořáku a hned jak odejde...
na to je tam pecat
například v prodejnách masa, nebo ovoce-zelenina, za bolševika měli pečeť všechny váhy a nikdy jsem neviděl takovu co vážila správně
jinak zde napr. seznam trochu peclivejsich mereni vice autu:http://rototest-research.eu/index.php...
V cem je jejich mereni peclivejsi? Pouzivaji nejake zasadne jine brzdy, nebo co? Dle meho je to stejne.Jo, kdyby pokazde vytahli motor ven a merili vykon a vse primo na klice, tak se muzeme bavit o nejake presnosti, ale takto je to vzdy vysledek +- bulharska konstanta, ktera se meni dle kurzu rublu a koruny vuci dolaru.
Goes: - viz, co rika i Vana666, uvadeji mereny vykon na kolech, tj. nedopocitavaji to pres ztraty na ten "hezci" vykon motoru, ktery je sice vzdy o neco vyssi a ego potesi, ale jako koncoveho uzivatele te vlastne nemusi zajimat. Autem hejbe vykon prenaseny z kol na vozovku a tyhle udaje oni porovnavaji... A kdyz uvazime, ze pri tom dopocitavani vlastne zanasis do celkoveho vysledku nejvetsi chybu, protoze v ramci tech hobby mereni za tisicovku si nedelas praci se presnejsim urcenim ztrat, je ti jasny, ze je to jen o poteseni ega, ze tam ten vykon z prospektu je ;)
Az si to cele prectes, vcetne vsech whitepapers, tak nebudes davat zbytecne otazky :)
Jen jsem ten odkaz zběžně proletěl a vyšší přesnost spočívá v tom, že se zabývají výhradně výkonem na kolech. Tj. hodnoty budou poměrně seriózní, ale protože se nejedná výkon na motoru, nejde podle nich posoudit jestli motor dosahuje parametry deklarované výrobcem.
Podle mě může být rozdíl v naměřeném výkonu způsobený automatickou převodovkou, kterou např porovnávaná Octavia neměla. Výkon motoru byl měřen až na kolech, takže samozřejmě k nějakým ztrátám dochází.
vidím, že zdejší "klikači" budou prudce inteligentní lidé. ixxoc v příspěvku pode mnou napsal v podstatě to samé, ale u mě jsou tři záporné reakce. Možná by to chtělo víc přemýšlet a napsat svůj názor na věc, než jen jako pitomec klikat
Ne, největší podíl na tom má dušení jménem bluemotion!
nejvetsi chybu mereni bude predstavovat u tehle "hobby mericich" pokusu zcela urcite spatne urceni ztrat v prenosu od motoru na kola.....viz: http://rototest-research.eu/function/functiondownload... ...
Strucne: 5ooo km na zabehnutie motora co?NESTACIZo skusenosti mozem potvrdit ze benzinak podava ten ''spravny'' vykon az po cca 1o.ooo km, diesel potrebuje 2o.ooo+ a je to pri kazdom aute individualne kus od kusu.A samozrejme zalezi od toho AKO sa motor zabehne. Pripadna marketingova 'fyzika' je snad dostatocne znama znaska goebbelsovskych lzi, ze. Kazdopadne ale pochvala za test, zvedavy by som ale bol viac na benzinaky. Trebars tie od Mazdy :-)
Provozni hmotnost se pocita s 90 % objemu palivove nadrze, nikoliv s plnou. Vypocet do plne je mylny.
Omyl. ČSN ISO 1176 hovoří o minimálním naplnění palivové nádrže na 90%, čili správná hodnota paliva je 90 až 100%.
Když je to Škoda, tak má auto nejméně o 14 koní víc, když je to něco jiného má to zaručeně koní méně! ;-) Pak autor neopomene opět do článku o Passatu nacpat Škodu! Tady zaručeně něco pěkně smrdí! Navíc ta shnilá váha ve šrotě plná vody...:-O
oba dva namerene vykony budou v ramci chyby mereni, takze zadnej povyk. Uz tu nekdo psal, ze se tam zadavaji odhady "ztrat" v pohonu, a to je hodne velke vesteni z koule. Zkusil uz nekdo na tu brzdu priject a "nerict" jim, kolik auto ma mit koni? Napr. priject a rict, ze bylo cipovano, pritom bejt v realu bez cipu,. Jestli by mu ze zvyklosti namerili onech aspon 20% vic, aby byl spokojenej ? :))
Tak toto bola trefa do cierneho.B-]
Jestli ti něco smrdí, tak si umyj nohy.
Pán zřejmě čte autorevue prvně a neví, co ho zde čeká! :-D Na smrad z nohou nic nepomůže! Však rostou jen z prdele! ;-)
Musim sa tu zastat autora -podla mna autor len konstatoval co videl. To, co si k tomu kto prida, za to uz autor nemoze. Aj tie smradlave nohy. ;-)
Jak je ta váha přesná? To vypadá, jako v nějakých sběrných surovinách, takže bych radši pořipočet cca 20% navíc :-D
by si sa divil, ale ak je vaha na komercne ucely tak musi byt kalibrovata a zapecatena
Docela by mne zajimalo jestli o tom mereni vedel ten kdo to auto pujcil. Mereni na brzd obecne autu moc nesvedci a u auta s tak malym najezdem je to celkem hodne drsne zachazeni. Chudak ten kdo si tohle auto koupi jako "provereny rocni vuz".
I kdyby to byla pravda, že to autu škodí, tak co mají dělat? Najezdit s tím nejdřív 10 tisíc a jít až pak na brzdu? Novinářská auta prostě dostávají zabrat, aby se o nich daly napsat recenze, které o tom autě něco řeknou. Poklidná jízda v záběhu toho o autě asi moc neprozradí.
Stejně je to blbost. Dynamické měření na válcích nemůže žádnému autu ublížit, prostě se jen celkem krátkodobě přidá plyn a nechá motor vytočit do omezovače. To by pak nešel dát plyn ani při jízdě po silniciStatické meření je horší, ale to není tenhle případ.
Ne321: v čem podle tebe spočívá to riziko pro auto ?
Jo, to by mě taky zajímalo?
ja tiez dakujem za clanok, dufam, ze v seriali o merani vykonu ostane aj vazenie :)
Skoda, ze ste nesli aj s tym Mondeom na vahu, aka vaha by vysla vam s tym motorom a vybavou. Ale snad budete testovat aj dalsie Mondeo a zvazite ho.. A to iste aj s dalsimi autami. To nestoji nejake velke peniaze, taketo meranie..
Mondeo 2.0EB Titanium Powershift vazili na autoweb.cz - vysledok 1650kg, cize o 161kg viac ako udava vyrobca.
Super prace redakce s tou vahou i brzdou. Diky a doufam ze s tim budete pokracovat (resp. jeste lepe stane se to beznym standartem u vsech testu).
za pašíka v naftě 1.2 mega. kterej vůl to tak v plný palbě koupí a zaklad přes sedmset za dehet
No budete se divit, ale dost lidi. I kdyz je to dost penez, tak kdyz zanete patrat, tak vlastne za ty penize nic podobneho nesenete. A novy Superb teprve vyleze, takze v techto vodach lovit nemuzete.
Za 1.2 radsi koupim Ecko za cenu toho, ze to bude holota, jelikoz 80% priplatkovy vybavy clovek pouzije jednou ;), zvlast u tech plnejch nalozi...xenony nebo LEDvelka navigaceEl.sedackyVyhrev sedacekTempomatOrtopedicke/sportovni sedackyA to si myslim, ze je tak max co ma smysl priplacet...
Takže s reklamními váhovými "zázraky" bude asi brzy konec a marketingové oddělení bude mít zase práci, novou. Se divím, že doteď nikoho nenapadlo najet s každým testovaným autem na váhu a zjistit realitu. Ono papouškování je pohodlnější. Což takhle Mazdy, byly už na převážení ?
mazdu ani vazit nepreba, staci posriet TPja tam mam 1460kg u 145k 2l namiesto katalógových 1305kg. V katalógu to bude bez eurovodica a dakej vybavy.a v reale sa hadam do 1500kg zmesti :-)
Mě vyšel rozdíl 141 kg, ale chápu pro Passata maximum :-)
Vzhledem k (ne)přesnosti měření na válcové brzdě bych bral nesplnění údajů výrobce s docela velkou rezervou. Klidně se totiž může stát, že jiná brzda naměří třeba o pět procent víc a bude hned vše v pořádku. Válcová brzda ukáže hezky grafické průběhy motoru, ale číslené výstupy nikdy moc přesné nebudou
Jaké tedy doporučujete přesnější měření?
Pro tyhle účely není bohužel nic přesnějšího. Ale u válcové brzdy bych považoval za úspěch, pokud dokáže změřit výkon s chybou jen v jednotkách koní. Hodnoty uvedené v testu s přesností na setiny koně vypadají docela legračně, když tam je stejně v reálu tolerance několika koní. A pro krouťák to samozřejmě platí taky
Vubec to nepusobi legracne. Akorat by mela byt uvedena i nejistota mereni.
No nevim, ale kdyz jsem studoval technickou vysokou skolu a delal protokoly z laboratori, tak uvedeni zmereneho cisla s poctem desetinych mist, ktery neodpovidal presnosti metody bylo povazovano za hrubou a rekneme si to rovnou i zacatecnickou chybu, ktera mela negativni dopad na hodnoceni prace.
U nás to bylo jinak. Hrubou chybou bylo uvedení čísla s nesmyslnou přesností, pokud se k němu došlo výpočtem. Např. pokud dosazuješ do vzorce hodnoty s přesností na 2 desetinná místa, je blbost uvádět vypočtenou hodnotu s přesností na 6 desetinných míst.Pokud byla hodnota přímo výstupem měřícího přístroje, vždy se uváděla celá hodnota, kterou přístroj vyhodil a k tomu se uvedla nejistota měření, která se vypočítala z přesnosti měřícího přístroje uvedené v katalogovém listu.
Pro válcovou brzdu platí to první. Největší chyba měření vzniká při stanovení ztrát v převodech, které se používají při výpočtu skutečného výkonu motoru. A výsledek se pak ještě jednou přepočítává (koriguje) dle teploty a tlaku vzduchu v době měření. Přesnost na setiny koně v tomhle systému je absolutní utopie
V tom případě je pak ale nejspíše diletant výrobce toho měřícího zařízení, který by si měl být vědom omezení metody a tedy prezentovat výstup v přesnosti, která je jí přiměřená. Brzdu jsem tedy v životě neviděl, vycházím ze své představy, že odměřím auto a všechno se spočítá automaticky.
Taky by mi to přišlo přirozené, ale praxe je zjevně jiná. Možná je to o přístupu obsluhyJeště jsem zapomněl dodat že při dynamickém měření na válcích se do systému zadává mj. odhadnutá hodnota momentu setrvačnosti rotujících částí pohonu. Tj. i chyba tohoto externě zadaného údaje má vliv na celkovou přesnost
Tu hodnotu by měl dávat výrobce, pro každý model, nebo ne? Měl jsem za to, že to tak funguje.
Myslíš pro každý model auta, pro každý konkrétní typ motoru v něm, pro každý typ alternátoru, pro každou převodovku navíc s rozepsáním na jednotlivé převodové stupně, pro všechny druhy kol a rozměry pneumatik ? (to vše jsou přece rotační díly ovlivňující celkový výsledek)Tomu nevěřím ani trochu, taková spousta práce s tím spojená a proč by to vůbec dělali ? Aby je pak mohl někdo kritizovat za případné odchylky ?
To by taky mohli přijít o všechny zákazníky
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.