VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Další díl z naší série měření výkonu na brzdě patří nové generaci Volkswagenu Passat. A když už jsme v tom měření, rovnou jsme auto vzali také na váhu, ať ukáže, zda na tom je se svou hmotností i v plné výbavě opravdu lépe než nedávno tolik propíraný Ford Mondeo.
Seznam kapitol
  1. VW Passat na brzdě: Koncernové zklamání
  2. Volkswagen Passat na váze: A jak je to s tou hmotností?

Kdo četl článek o přípravě tohoto testu, ten už ví, že se jedná na Passat Variant B8 osazený nejslabším naftovým dvoulitrem disponujícím výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 340 Nm. Maximální výkon by měl být podle oficiálních tabulek dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, vrchol točivého momentu má řidič k dispozici podle údajů automobilky od 1750 do 3000 ot./min. Motor o objemu 1968 cm3 využívá samozřejmě vstřikování Common Rail a čtyřventilovou techniku.

Volkswagen | Kombi | První svezení | Volkswagen Passat

Právě testujeme: Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI  

Passat Variant dorazil do testu v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG a na brzdu zamířil v době, kdy počítadlo ujetých kilometrů ukazovalo necelých pět tisíc. Není to mnoho, nicméně na měření už jsme vzali i auta s menším nájezdem a ukázalo se, že i ta mohou nabízet vyšší výkon, než jaký udává výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaný Passat dorazil do naší redakce v době, kdy měl najeto zhruba 4600 kilometrů. Než zamířil na brzdu, najeli jsme s ním přibližně 200 km.

Než se podíváme na to, jak Passat dopadl, připomeňme nedávné měření nového Fordu Mondeo coby přímého konkurenta. Jeho naftový dvoulitr měl disponovat parametry 132 kW (180 k) a 400 Nm, naměřili jsme mu ale 177,55 koní a 401 Nm.

Život řidiče | Technika | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Koncernové zklamání

Možná si vzpomenete na závěr měření Fordu Mondeo, kde jsme předpovídali, že Passat určitě vykáže na brzdě vyšší výkon, než jaký udává výrobce. U koncernových aut jsme si na toto už zvykli.

Například Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 132 kW vykázala 188,9 koní místo 184 koní, Octavia Combi 4x4 2.0 TDI 110 kW dokonce měla místo 150 koní plných 164 koní a to v době, kdy auto najelo pouze 2700 km. O benzinových koncernových motorech platí to samé, což ukázalo třeba měření Golfu 1.2 TSI. Že mají obecně koncernové motory běžně vyšší než udávaný výkon, to nakonec potvrdili i kolegové z Dieselpower, kterým se na brzdě střídají auta jak na běžícím pásu.

Technika | Škoda | Škoda Octavia | Nová Octavia

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Očekávání tedy byla na místě, ale jak asi už tušíte, Passat je tak úplně nenaplnil. Tedy alespoň pokud se budeme bavit o maximálním výkonu. Ten se ani při opakovaných měřeních na udávaných 150 koní nedostal. Naměřené maximum má hodnotu 147,74 koní v 3759 ot./min. Takže se nedostavil ani slibovaný nejvyšší výkon dostupný od 3500 do 4000 ot./min. Jak ukazuje graf, v tomto rozmezí křivka plochá není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat osazený motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k) vykázal na brzdě 147,74 koní. Octavia Combi 4x4 se stejným motorem na stejné brzdě vyprodukovala 164 koní. 

Točivý moment se těsně přehoupl přes udávaných 340 Nm (konkrétně 340,44 Nm), nicméně ani zde docela nesedí rozmezí otáček. Na vrchol se křivka točivého momentu dostala při 2557 ot./min a tuto hodnotu drží pouze dalších zhruba 200 ot./min, pak už začíná klesat. Těsně pod 340 Nm se motor podívá při dvou tisících.

Technika | Škoda | Kombi | Škoda Octavia

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Nedá se říci, že by naftový čtyřválec ve Volkswagenu Passat propadl, přesto nás ale zklamal. Stejně jako Ford Mondeo zaostal i tento motor těsně za slibovaným maximem. 

A co ukázala váha? To se dozvíte v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Touran 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 365 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků