VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

25 komentářů

Jáá
19. listopadu • 18:22

Když může 18 let starej italskej 2,5 l turbodiesel mít 85 kw, 245 Nm a jezdit za 7 l/100 km, tak skřížené motyky nám v roce 2009 přestaví dvoulitr (přecpaný elektronikou) s podobnými parametry. B-]

Dusan
20. listopadu • 8:10

Vykon motoru neni rizen technikou, ale zadanim. V clanku je jasne zmineno, ze VW ma i mnohem silnejsi dvoulitry, ale tohle je zakladni motor, ktery byl priskrcen, protoze momentalne VW nema na skladu nic mensiho co by se dalo dat a jenom kvuli tomu nebudou zlevnovat stokilowattovku. Tenhle motor proste supluje jednasestku do te doby nez bude dostupna.

Zelí
21. listopadu • 13:33

Motor 1,6 není levnější než totéž s objemem 2,0. Motory jsou konstrukčně shodné a výrobní náklady taky. Rozdíl ceny několika kg materiálu je zanedbatelný. Zavedení motoru 1,6 celou výrobu naopak prodraží, protože se musí zavést výroba a následné skladování ... dalších nových dílů. Je to jen otázka marketingu, protože jak dokládá i tento článek budou novináři psát jenom chybí motor 1,6 blal bla bla.....

MaMut
26. listopadu • 11:18

Já myslím, že se to zavedení 1,6-ky neprodraží. Ti pracovníci, kteří dohlíželi na kompletování motorů PD, budou nyní dohlížet na ty 1,6-ky. Odlitky bloků, hlavy, elektronika - to vše zůstává stejné ve smyslu "musí se to vyrobit nebo koupit". Systém skladování a logistiky bude také stejný, takže z makropohledu bude finančně nejnáročnější přeprogramování výrobní linky a zaškolení pracovníků. Poté nasypou kupu peněz do reklamy. Jako bych to viděl: "Máme pro vás nejmodernější výkonný maloobjemový dieselový motor..." Koncern je jeden z posledních, kteří ho ještě nemají v nabídce, ale vozy Škoda, VW i Audi jsou premianty v automobilových firemních flotilách. Díky tomu velmi rychle doženou konkurenci v počtu prodaných "malých dieselů". Jen doufám, že koncern neudělá chybu v tom, že nabídne pouze jednu výkonovou variantu 1,6-ky. Myslím, že například Peugeot to má dobře "nastavené", když nabízí motor 1,6HDi 90 a 110 koní a myslím, že dokonce přibyl jeden skutečně "ekonomický" s ještě nižším výkonem. Nechybí jim samozřejmě ani vyšší kubatury, takže zájemce si má skutečně z čeho vybrat. Rozdíl ve výkonu u zmiňované 1,6-ky HDi je výsledkem více méně jen elektroniky a ceníkový cenový rozdíl činí cca 25 tisíc. Kdežto u VW v době nabídky 1,9TDi PD 105 koní, kdy následoval pouze 2,0TDi PD 140 koní byl ceníkový rozdíl 60 tisíc korun. Ano, bylo to také díky 6-ti stupňové převodovce u dvoulitru, která ten cenový rozdíl ještě zvýšila, ale díky tomu si většina zájemců pořídila slabší variantu a raději přikoupili další příplatkovou výbavu. Navíc ten dvoulitr měl dlouho hodně much. Jednou z největších a nejhorších byly nadlimitní vybrace motoru, které nedokázaly odtlumit ani silentbloky, ani několikanásobné uložení klikovky a auto se klepalo jako amarouny. Jsem velký fanda koncernu VW, ale někdy se chová arogantně a nadřazeně a myslím, že k lidem má dál než například Ford, nebo již zmíněný Peugeot. Bohužel...

MaMut
21. listopadu • 0:18

A taky proto, že potřebujou vybouchat sklady plný těhle motorů, který si objednali ještě před krizí na světových trzích. Proto čekají s těma maloobjemovejma nafťákama. Pamatujete na počátky uvedení Golf V? Zanedlouho po uvedení přišla akce na model s motorem 1,9TDi 66kW - 90 koní. "Něco jim zbylo a potřebovali se toho zbavit. Teď se situace opakuje i když pozadí je maličko jiný. Žabožroutskej koncern už dávno prodává motory 1,6HDi 81kW - 110 koní a VW koncern tiše skřípe zubama. Něco o tom vím, dlouho jsem pro VW koncern makal... :-D

Radek Ondrášík
19. listopadu • 19:29

A plní ten 18 let starý italský dizl emise Euro4-Euro5? Umí ten italský 18 let starý turbodízl nabídnout třeba 3000 použitelných otáček? Umí ten italskej turbo dízl po nastartování nevymlatit zuby cestujícím tím jak vibruje?

ToLa
19. listopadu • 19:52

A k čemu to euro 4-5-6-7... je (pominu, že to vypadá hezky na papíře), když každý druhý nový vehikl hulí jak můj 20let strarý atmosférák? :-D

Radek Ondrášík
19. listopadu • 21:31

Prd, který nejde slyšet je většinou daleko zákeřnější, než ten, který je doprovázen zvukovou kulisou. To samé platí i o emisích :-D

kert
19. listopadu • 10:27

Tak to tak vypadá že se nakonec ta 1,6 TDI CR dělat nebude co?

petr
19. listopadu • 14:11

Bude, jen si musíš počkat, páč ten motor ještě není ve fázi sériové výroby, snad se dočkáš během příštího roku.

Pepe
19. listopadu • 10:11

Nevíte jestli ponechali u Passata s tím "novým" slabším TDI 5.st. převodovku? anebo tam dali šestikvalt?

Jiří Duchoň
19. listopadu • 12:43

Dobrý den, podle všeho tam zůstal "pětikvalt", kterým disponuje i BlueMotion.

Zelí
19. listopadu • 8:46

Pane Duchoň,
opravdu si myslíte že 1,9tdi PD se používá u VW 20 let. Odhaduji, že s tím začali kolem roku 2000. S přímým vstřikem u 1,9 tdi možná před 20lety začali, ale to nebyl systém PD.

Martin
19. listopadu • 9:33

mas pravdu, PD neni 20 let stare..., trosicku chybicka pane redaktore...

V.V.
19. listopadu • 10:30

pánové, jenže v článku je zmíněna dvě desetiletí dlouhá kariera motorů 1,9 TDI, která byla završená provedením PD !!! čtěte pořádně! S pozdravem V.V.

bojler
19. listopadu • 10:50

ted uz to tam mozna je, ale nebylo...

Jiří Duchoň
19. listopadu • 12:42

Dobrý den, jsem rád, že někteří kromě diskuse čtou i článek. A dodatečně jsem do něj nezasahoval, takže i zmíněná formulace o historii TDI a jeho vrcholu v podání PD zůstala nezměněna.

no name
19. listopadu • 9:52

PD je pouze název Volkswagenu pro daný systém. Něco jako např. 4Motion pro Haldex. Jinak systém, který se pod PD skrývá tu je téměř sto let a pokud půjdeme do nedávné doby, tak to měly některé americké automobilky v náklaďacích na počátku devadesátých let, volvo, range rover apod. Pak to teprve začal používat VW v době, kdy ostatní od toho odešli, pojmenoval si to po svém, tedy Pumpe Duse a vyvíjel to dále.

chytrak
25. listopadu • 14:24

Rozhodně ne! Pleteš si PD a TDI. TDI obchodní značka přímého vstřikování u VW. PD je jedno z řešení přímého vstřiku. To co popisuješ ty je "pouze" přímé vstřikování. A to přinesl VW (vlastně audi) do osobních vozů na poč. 90. let jako TDI (ale ale ještě bez PD). PD je systém alternativní ke Common railu a vznikl někdy před tím rokem 2000. Je poměrně složitý a drahý, přinášející výhody ve spotřebě, nevýhody v emisích. A nepoužíval jej nikdo z tebou zmíněných.

Kristian
19. listopadu • 14:16

4motion nie je Haldex. 4motion je obecné pomenovanie štvorpohonu u VW. 4motion bol aj rádobytorsion (rádoby preto, lebo Torsion je samozrejme záležitosť Audi) čo mali Golfy III (VR6 hlavne), alebo Passaty 35B (B5) ak si dobre pamätám označenie modelu... takže Vaše tvrdenie tiež nie je úplne najpresnejšie ;-)

no name
19. listopadu • 15:49

A já tušil, že se toho někdo chytne a přesto jsem to uvedl. Jednoduše řečeno 4Motionem si pojmenoval VW pohodny 4x4 i když šlo o pohony známé pod jinými jmény.A jen dodám, že G III VR6 se jako 4kolka nedělala.A píše se Torsen a ne Torsion.To když už máme být zcela přesní ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza VR6 syncro
19. listopadu • 20:00

G III VR6 se jako 4kolka dělala....

Antracit
20. listopadu • 14:01

Samozřejmě, že se dělala... VW Golf II VR6 synchro..

Martin
19. listopadu • 10:01

jde ale o to, ze PD neni u VW 20 let stare

no name
19. listopadu • 10:14

S tím souhlasím.

Doporučujeme

Články odjinud