VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

Passat vplouvá do nového modelového roku s dílčími úpravami. V jejich rámci dá i vale legendárnímu motoru 1,9 TDI.

O faceliftu či omlazení hovořit nelze, nicméně série modifikací a nových variant matadora střední třídy na českém trhu jednoznačně zvýhodní. Mezi historicky nejdůležitější změny patří ukončení výroby motorů 1,9 TDI, které v provedení PD (čerpadlo-tryska) zřejmě završily jejich slavnou, takřka dvě desetiletí dlouhou kariéru. Základní vznětová pohonná jednotka 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW totiž uvolnila pod kapotou Passatu 2009 místo slabší variantě motoru 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, který přes tvrdošíjně užívanou zkratku TDI disponuje již vstřikováním common rail. Tato jednotka se přitom v Passatu vyskytuje i ve variantách 103 a 125 kW.

Nová varianta motoru slavila svoji premiéru v novém typu Golf a disponuje slušným točivým momentem 250 Nm, dosahovaným ve srovnání s TDI PD/77 kW v širším rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba nafty činí v sedanu 5,5, v kombíku pak 5,6 l/100 km. Stejným motorem disponuje také nové, hospodárné provedení BlueMotion, jež dosahuje průměrné spotřeby 4,8, resp. 4,9 l/100 km. Větší hospodárnosti bylo dosaženo delšími převody pětistupňové převodovky s manuálním řazením, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem či zavedením systému vypínání motoru start-stop. Ve stylu „nechci slevu zadarmo“ bude provedení BlueMotion nabízeno za příplatek přibližně 15 000 Kč.

Připravena je též nová varianta R-Line Edition. Jedná se vlastně o výbavový stupeň Comfortline obohacený o sedmnáctipalcová litá kola, sportovní podvozek a designérské prvky z řady R-Design, jež zasáhly i oba nárazníky. Výbava tohoto provedení bude obohacena o klimatizaci Climatronic, ale také o nový přístrojový štít, poprvé použitý v provedení Passat CC. Varianta R-Line se bude nabízet se všemi pohonnými jednotkami, dostupnými pro stupeň Comfortline. České ceny pro nový motor a nové verze nebyly dosud zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat BlueMotion
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R-Line Edition

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků