VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

Passat vplouvá do nového modelového roku s dílčími úpravami. V jejich rámci dá i vale legendárnímu motoru 1,9 TDI.

O faceliftu či omlazení hovořit nelze, nicméně série modifikací a nových variant matadora střední třídy na českém trhu jednoznačně zvýhodní. Mezi historicky nejdůležitější změny patří ukončení výroby motorů 1,9 TDI, které v provedení PD (čerpadlo-tryska) zřejmě završily jejich slavnou, takřka dvě desetiletí dlouhou kariéru. Základní vznětová pohonná jednotka 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW totiž uvolnila pod kapotou Passatu 2009 místo slabší variantě motoru 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, který přes tvrdošíjně užívanou zkratku TDI disponuje již vstřikováním common rail. Tato jednotka se přitom v Passatu vyskytuje i ve variantách 103 a 125 kW.

Nová varianta motoru slavila svoji premiéru v novém typu Golf a disponuje slušným točivým momentem 250 Nm, dosahovaným ve srovnání s TDI PD/77 kW v širším rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba nafty činí v sedanu 5,5, v kombíku pak 5,6 l/100 km. Stejným motorem disponuje také nové, hospodárné provedení BlueMotion, jež dosahuje průměrné spotřeby 4,8, resp. 4,9 l/100 km. Větší hospodárnosti bylo dosaženo delšími převody pětistupňové převodovky s manuálním řazením, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem či zavedením systému vypínání motoru start-stop. Ve stylu „nechci slevu zadarmo“ bude provedení BlueMotion nabízeno za příplatek přibližně 15 000 Kč.

Připravena je též nová varianta R-Line Edition. Jedná se vlastně o výbavový stupeň Comfortline obohacený o sedmnáctipalcová litá kola, sportovní podvozek a designérské prvky z řady R-Design, jež zasáhly i oba nárazníky. Výbava tohoto provedení bude obohacena o klimatizaci Climatronic, ale také o nový přístrojový štít, poprvé použitý v provedení Passat CC. Varianta R-Line se bude nabízet se všemi pohonnými jednotkami, dostupnými pro stupeň Comfortline. České ceny pro nový motor a nové verze nebyly dosud zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat BlueMotion
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R-Line Edition

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků