VW Passat Lingyu: nový vzhled „čínského supa“

Ačkoliv se VW Passat Lingyu zdá být záležitostí ryze čínskou, není to tak docela pravda. První generace tohoto vozu totiž vznikla po jemných vzhledových úpravách Škody Superb první generace v roce 2001, a tak jako zde si i v Číně takřka hned získal značnou oblibu zejména pro svůj vnitřní prostor. Nicméně nová generace Superbu je již od Passatu jasně odlišena a je třeba jedním dechem dodat, že i nový Passat Lingyu, jenž společnost odhalila na autosalonu v Šanghaji, také kráčí svou vlastní cestou.

Novinka byla vyvíjena ve spolupráci s čínskou společností FAW a je na rozdíl od standardního evropského Passatu delší o 9,1 centimetru, což odpovídá požadavkům (nikoli však obvyklým proporcím...) tamních zákazníků. Výrobce se opět soustředil na nabídnutí co největšího komfortu pro zadní cestující a v rámci jeho segmentu mu jen těžko budeme hledat schopného konkurenta. Základním kamenem nabídky agregátů se stal turbem přeplňovaný 1,8 litrový čtyřválec, jehož výkon poskočil na 119 kW/163 koní (z předchozích 150 koní). Na druhé straně se výrobcům podařilo pohnout i se spotřebou a to pochopitelně opačným směrem, očekávat tedy můžeme o 10 procent nižší kombinovanou spotřebu, která se ustálí na hodnotě 6,5 l/100 km. Ostatní dva nabízené agregáty, dvoulitrový čtyřválec a 2,8 litrový šestiválec zůstaly beze změn.
Zajímavé je přitom rozhodnutí koncernu, že v Číně se bude prodávat i druhá generace Superbu a to bez výraznějších modifikací. Oba vozy sdílejí tu samou platformu a tak uvidíme, zda si nebudou až příliš „konkurovat“.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový VW Passat Lingyu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků