VW Passat EcoFuel: úsporný „nediesel” na českém trhu

27 komentářů

Fantomas
26. února • 17:39

Jednak tady chybí spotřeba benzínu a pak mě zajímá, jestli u auta za třičtvrtě milionu má nějaký význam například ta úspora 1.500,- za rok na dani?

Radek Ondrášík
26. února • 17:41

Ne nema smysl ta uspora. Ale zase je to dalsi z uspor. Kdyz se to nascita, je to uz vetsi balik.

Fantomas
26. února • 17:55

A jaké jsou ty další úspory? Můžete to nějak vyčíslit? Já ještě uvedu, že normální Passat ve verzi Business je o 100 tisíc levnější.

Radek Ondrášík
27. února • 9:05

Spotřeba?

Fantomas
27. února • 10:09

Úspora na palivu je jen při provozu na CNG. Musím ujet 100 tisíc km POUZE na CNG, než se dostanu na stejnou cenu jako normální passat. Mezitím určitě najedu spoustu km na benzín, protože čerpaček je zatím málo. A teprve od téhle chvíle začínám mít nějakou opravdovou úsporu. Netuším jaé jsou náklady na servis a revize CNG systému v autě, tak je zatím neberu v úvahu. Kdybych ale koupil obyč. passata, měl bych po celou dobu ježdění v kapse 100 tisíc, které mohu nějak investovat, aby mi vydělávaly. Zatímco takhle jsem je dávno ztratil v klesající hodnotě auta. Mně vychází prostě tohle auto jako neúsporné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hybrid
8. června • 11:39

Vzhledem,že pasat ve vybaveni busines je někde jinde a ostatní podobná auta mají stejnou neli vyšší cenu tak ůspora je jednoznačná, zdravím české šťourali a nespokojence.CNG zdar.

Ondas
27. února • 12:16

automobilke islo o to, aby znizili emisie na kolko sa da pri zachovni rovnakeho vykonu za mensie prevadzkove naklady. Podario sa im to....je drahsie ale prevadzkove nakady ma mensie...myslim ze tu uz netreba dodat nic.....emisie su emisie kazda automobilka sa snazi aby ich auta mali co najmensie

Fantomas
27. února • 12:54

Já to chápu, člověk si musí připlatit, aby mohl šetřit :-)

Fantomas
27. února • 12:59

Už vám ale neřeknou, že někdy musíte připlatit víc, než můžete ušetřit :-)

Radek Ondrášík
28. února • 11:42

Vše má nějakou návratnost a je otázkou, zda se člověku vyplatí, nebo ne. Návratnost 100tkm zase není tak hrozná. Pro někoho to je nájezd za rok, pro někoho za půl života, takže záleží na okolnostech.

Fantomas
1. března • 7:03

To je návratnost v ideálním případě. Pokud ten nenastane, může se stát, že to bude třeba 200 tisíc km a to je hranice, kdy už u některých firem dochází k obměně vozového parku. Ale souhlas, je to čistě subjektivní.

Jogurt
1. března • 8:39

Je tu jeden podstatný motiv a stím se musíme smířit, že to tak prostě je: EU nařizuje automobilkám snižovat průměrné emise CO2 napříč výrobním programem. Bez ohledu na to jestli jde o Bentley nebo Fiat. Takže těchto vozidel bude v nabídce víc a víc.

Petr1968
26. února • 7:09

Málo čerpaček.

Zelí
26. února • 8:33

Tak nějak.

Radek Ondrášík
26. února • 8:56

Souhlas, ale na druhou stranu stát před tuším rokem schválil plán podpory výstavby 100 nových CNG stanic a už se to zlepšuje. A navíc za baj voko 60tisíc se dá koupit domácí pomalá nízkotlakká plnička. pak člověk sníží náklady o dalších cca 20 halířů.Pro mne je nevýhoda CNG vůči LPG v dojezdu. Prostě tíky tomu, že se plyn nezkapalňuje, tak se ho moc do nádrží nevejde a prostě dojezd na plyn okolo 200-250 km a přitom má člověk kufr plný láhví je o ničem. Na toroidku můžeme zapomenout.

Tom
26. února • 12:11

Dojezd byl problém,ale při předchozích informacích to už vychází lépe ne? Spotřeba cca 5kg/100 km,tak při nádrži na 21 kg je to 400 km dojezd a to už není tak špatné. A nádrž by mohla být při troše snahy i větší ( v budoucnu). Hlavně ať rychle staví plničky a automobilky dělají alternativu CNG u co největšího počtu modelů aut.

Radek Ondrášík
26. února • 12:26

Podívejte se na obrázky toho Passatu. Větší nádrže tam už nebudou, už nyní se přijde o značnou část kufru. Spotřeba 5 kg na 100 kg nevěřím. Daleko menší Citroen C4 1,4 CNG měl spotřebu okolo 4,5 kg na 100 km a pochybuji, že tento Passat ji bude mít jen o 0,5 kg vyšší. S přivřením očí počítám se spotřebou tak 5,5-6 kg na 100 km. Ale i tak je dojezd pořád 300-350 km.Ano je to určitě lepší, ale celkový dojezd vozu je pak cca 550-600 km, což je samo lepší, ale zase nic neodvezete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
26. února • 12:49

Já bych to na dlouhé cesty samozřejmě nechtěl, jako městský taxík je to s výhradou kufru ale použitelné. Den s tím jezdit vydrží a pak to u RWE nafoukne.

Radek Ondrášík
26. února • 12:55

To už je pak lepší třeba Zafira, nebo Touran, kteří mají ty bomby pod zadními sedadly a nepřijde se tak o kufr, který je u Taxi poměrně potřebný.

x12345678
26. února • 15:35

Souhlas. Touran by byl ideální. Jenže ve verzi ecofuel mu chybí motor....:-/

Zelí
26. února • 12:15

Já bych se na to moc neklepal. Stát na to napaří daň z paliv a dph19% a bude vymalováno.

Zelí
26. února • 9:08

Jak jsou někde státní peníze, tak primárně jde o to, aby se korupčně napakoval nějaký pražský pepík. Pro tyto pražské mafiány je nejtěžší fáze vymyslet nějaký bohulibý, rádoby důvěryhodný projekt. A pak se to rozjede známým způsobem, který praktikuje dlouhá desetiletí sicilská camora. know how převzala pražská odnož.

x12345678
26. února • 9:20

A to jako proč? Něco je špatně?K témsatu že není kde tankovat, bych si dovolil namítnout: je kde tankovat, ale není to samozřejmě každých 5 kilometrů, jako u tekutých paliv. V téměř každém krajském městě jedna stanice je, v zahraničí je střídavě oblačno. Na německých dálnicích CNG koupíte, v Itálii skoro vůbec ne. Jenže elektřinu pro plugin hybridy nekoupíte u žádné pumpy, vodík taky ne a kdyby se se vším čekalo až bude síť stanic jako servisů škodovek, tak se nic nepohne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
26. února • 9:32

Jenže on je to zamotaný kruh. Pokud nejsou stanice, tak si to lidi nekoupí. Protože si to lidí nekoupí, nikdo nebude budovat stanice. A protože nikdo nebuduje stanice, nikdo si to auto nekoupí, takže stát do toho vešel, zadotoval výstavbu stanic a jede se dál.Jinak s tím, že stanice je v každém krajském městě, je to pěkné, ale k ničemu. Ta CNG auta mají dojezd tak 200-250 km. Pokud si to někdo koupí pro rozvoz pizzy ve městě, kde stanice je, pak ano, ale 20-30 km od města se stanicí si to nikdo kupovat nebude.Vím jak jsem měl Citroen C3 CNG na test. Super. Na nádrž jsem nedojel ani z Prahy do Brna. nejbližší stanice byla cca 40 km od Brna. Takže když jsem chtěl testovat CNG ráno jsem vyrazil do prostějova, načepoval a než jsem se vrátil měl jsem již půl nádrže pryč.Prostě síť nemusí být tak hustá jako u benzínu, ale v rámci toho, že u CNG jsou daleko kratší dojezdy, než u benzínu a navíc se často kvůli instalací mnoha nádrží upravuje i nádrž na benzín a je menší, je třeba mít ty CNG opravdu velmi dostupné.

Jorg
26. února • 10:17

Přesně. A to ještě musíme vzít na zřetel absenci daňových úlev ze strany státu a koneckonců nekřesťanský ceny těchto auťáků. Skoro 800 tisíc je příliš. Pro živnostníka zcela neakceptovatelný :-)

Zelí
26. února • 10:37

Správně- je to o ničem.

Radek Ondrášík
26. února • 9:16

Tak samo, ze zadarmo to nikdo nevymyslel.

Doporučujeme

Články odjinud