VW Passat EcoFuel: úsporný „nediesel” na českém trhu

Passat EcoFuel jde na náš trh s primátem své pohonné soustavy. Má smysl vedle úsporných dieselů? (české ceny)

Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. O záměru zavedení této verze jsme vás informovali na tomto místě v souvislosti s Golfem BiFuel.

Kromě ceněné hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také dobrou dynamiku a slušný jízdní dosah. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzín je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady. Passat TSI EcoFuel je v nabídce na českém trhu za cenu od 724 600 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500 ot./min., přičemž maximální točivý moment 220 Nm má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 ot./min. Tato výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy. V České republice se budou vozy Passat TSI EcoFuel prodávat výhradně ve výbavě Business.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin či kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“ s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zákazníci zajisté ocení především nízkou spotřebu. Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, což při průměrné ceně zemního plynu 22,70 Kč za kilogram (dle www.cng.cz) znamená provozní náklady na palivo ve výši jen 1 Kč na kilometr. To je výrazně méně než u modelu Passat s motorem 1,8 TSI/118 kW (160 k), který průměrně spotřebuje 7,6 l/100 km (1,87 Kč/km při průměrné ceně Naturalu 95 ve výši 24,64 Kč/l), a ani vznětová varianta 2,0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není levnější (1,39 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 24,89 Kč/l).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro firmy je významné, že s nízkými provozními náklady mohou s jistotou počítat v dlouhodobém horizontu. Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební, resp. ekologické daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je ekologická daň nulová a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií. Pro podnikatele a právnické osoby znamená přechod na tzv. ekologicky šetrná vozidla, mezi něž Passat TSI EcoFuel patří, ještě jednu finanční výhodu, a tou je osvobození od placení silniční daně, které zavedla novela Zákona o silniční dani platná od ledna letošního roku. V porovnání například s modelem Passat 1,8 TSI tak lze během prvních tří roků provozu ušetřit na silniční dani 1560 Kč ročně a ještě víc v dalších letech, kdy postupně klesá sleva poskytovaná ze základní sazby.

Modelu Passat TSI EcoFuel s převodovkou DSG se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit magickou hranici emisí CO2 120 g/km. Motor TSI EcoFuel plní s velkou rezervou normu Euro 5, neboť spalováním zemního plynu dochází jen k minimálnímu zatěžování životního prostředí. Emise CO2 jsou až o 30 % nižší, velmi nízké jsou i emise NOx, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Motor na zemní plyn nevypouští žádné emise síry a karcinogenních aromatických látek a téměř nulové jsou emise pevných částic.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzín přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karosérie. Tři ocelové nádrže pojmou celkem 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzín má objem 31 litrů. Nádrže jsou uloženy v bezpečných zónách pod podlahou v zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

Sedan s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je nabízeno za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč. Zákazníci si mohou objednat modely Passat Variant TSI EcoFuel rovněž v provedení N1 s možností odpočtu DPH.
  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předprodukční Volkswagen Passat EcoFuel
 
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků