VW Passat CC Super Performance: americký pašák s německou krví

Na probíhajícím autosalonu upravených vozidel a doplňků v Las Vegas se letos představuje i modifikovaný Passat CC, jehož zrod má na svědomí designové centrum automobilky Volkswagen v Santa Monice. Jak už z názvu vyplývá, jeho stvořitelé vsadili především na vysoký výkon, který byl v tomto případě sklouben s elegantními liniemi vozu, jež snad jen málokoho nechají chladným.

Passat CC Super Performance dostal do vínku kompletní propracovaný bodykit, jenž podtrhuje jeho sportovní charakter. Zaujme také šedý perleťový lak a 20-ti palcová mnohopaprsková kola. Uvnitř nás o jeho sportovním charakteru přesvědčí skořepinová sedadla Recaro, zatímco o jeho luxusnější stránce nás přesvědčí černé leštěné obklady.

Dostáváme se však k té zajímavější stránce a to technickým doplňkům, o sportovní pružiny se postarala známá společnost H&R, brzdy dodalo Brembo a o turbodmychadlo se postarala společnost APR. O pohon se přitom stará benzínový čtyřválec 2,0 TSI, který při plném nastavení turbodmychadla disponuje výkonem 229 kW/311 koní a maximálním točivým momentem 424 Nm. „Přátelé země“ jistě potěší informace, že agregát pozná i režim „Eco“, který výkon omezí na hodnotu 163 kW. V tomto šetřícím módu si pak Passat CC potáhne na 100 km v kombinovaném provozu zhruba 7,1 l benzinu, což je oproti běžné verzi znatelný rozdíl.

Volkswagen použije tento model pro víceré prezentační účely a jeho hlavním úkolem je přilákat co nejvíce zájemců. Pokud by se tato verze dostala i do sériové výroby, byla by to vhodná alternativa pro ty, kteří z času na čas chtějí ušetřit, ale navzdory tomu si nechtějí nechat vzít pocit ze svižnější jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Passat CC Super Performance Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků