VW Passat CC Super Performance: americký pašák s německou krví

Na probíhajícím autosalonu upravených vozidel a doplňků v Las Vegas se letos představuje i modifikovaný Passat CC, jehož zrod má na svědomí designové centrum automobilky Volkswagen v Santa Monice. Jak už z názvu vyplývá, jeho stvořitelé vsadili především na vysoký výkon, který byl v tomto případě sklouben s elegantními liniemi vozu, jež snad jen málokoho nechají chladným.

Passat CC Super Performance dostal do vínku kompletní propracovaný bodykit, jenž podtrhuje jeho sportovní charakter. Zaujme také šedý perleťový lak a 20-ti palcová mnohopaprsková kola. Uvnitř nás o jeho sportovním charakteru přesvědčí skořepinová sedadla Recaro, zatímco o jeho luxusnější stránce nás přesvědčí černé leštěné obklady.

Dostáváme se však k té zajímavější stránce a to technickým doplňkům, o sportovní pružiny se postarala známá společnost H&R, brzdy dodalo Brembo a o turbodmychadlo se postarala společnost APR. O pohon se přitom stará benzínový čtyřválec 2,0 TSI, který při plném nastavení turbodmychadla disponuje výkonem 229 kW/311 koní a maximálním točivým momentem 424 Nm. „Přátelé země“ jistě potěší informace, že agregát pozná i režim „Eco“, který výkon omezí na hodnotu 163 kW. V tomto šetřícím módu si pak Passat CC potáhne na 100 km v kombinovaném provozu zhruba 7,1 l benzinu, což je oproti běžné verzi znatelný rozdíl.

Volkswagen použije tento model pro víceré prezentační účely a jeho hlavním úkolem je přilákat co nejvíce zájemců. Pokud by se tato verze dostala i do sériové výroby, byla by to vhodná alternativa pro ty, kteří z času na čas chtějí ušetřit, ale navzdory tomu si nechtějí nechat vzít pocit ze svižnější jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Passat CC Super Performance Concept
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků