VW Passat BlueTDi: nejčistější diesel od Volkswagenu?

10 komentářů

Martin
26. září • 14:36

nějak se poslední dobou zapomíná na benzínové motory. O emise dusíku ani CO2 se tam nikdo moc nestará. Co teprve další toxické sr.čky z aditiv. Pořád se používá akorát katalyzátor a dvě lambdy, což je už 20 let stará technologie. Přitom třeba emise sazí se neřeší vůbec a že jich je, stačí si šáhnout do výfuku. Taky ty benzíny podle toho smrděj3-[

Daniel
26. září • 21:39

na benzínových motorech už není co zlepšovat. Je to mrtvá technologie. O 8% nižší účinnost spalovacího procesu než diesel a to při použití kvalitnějšího paliva. Takže asi tak.B-]

pepa
26. září • 20:56

Drtiva vetsina tech "toxické sr.čky z aditiv. " se dava jak do nafty tak do benzinu. Takze asi tak ;-)

Martin
26. září • 21:36

no nevím snad do aditivované nafty, ale co to jeden a půl násobné CO2 a NOx. Pokud benzínové motory rychle nenahradíme např. elektromobily, tak brzy vychcípáme:-/

jogurt
28. září • 15:44

Nešiř poplašnou zprávu, navíc stupidní.
Doprava se podílí na celkové tvorbě těchto plynů cca 4,5%. Podstatně horší je energetika, průmysl a zemědělství. Takže i kdyby všechny spalovací motory mávnutím kouzelným proutkem nahradily elektromotory, nezlepší se vůbec nic, jen přesuneš NOx a CO2 do lokalit elektráren a tím je zahustíš. Navíd na pokrytí ztrát v přenosu a akumulaci spotřebuješ podstatně víc energie než když spaluješ palivo přímo v motoru.

Brouk
25. září • 14:24

... aneb ZAKÁZAT DIESELY - smraďochy

LOL
25. září • 14:14

Buď nechť pan Klamo píše po slovensky (nemám proti tomu naprosto nic a budu jen rád, když se pocvičím ve slovenštině) nebo ať někdo vyhodí korektora/korektoru tohoto webu...

x12345678
25. září • 10:08

Tedy že by DPF - tedy filtr pevných částic, měl byť sebemenší vliv na emise oxidů dusíku, to slyším opravdu poprvé. Matěji, kdopak tu tiskovku z němčiny překládal?

kokin
25. září • 11:33

taky se divim, leda ze by to byl nejaky inovovany DPF ktery by si bral tu primes mocoviny, jako blue CDIcka od mercedesu... prave ta mocovinova primes se podepisuje na 90% poklesu NOxu

Pavel F.
26. září • 4:39

V článku se jasně píše, že kromě DPF katalyzátoru je tam ještě SRC katalyzátor. Když začnete googlovat SRC, tak se dostanete k mercedesímu BlueTec, kde popisují SRC jako močovinový katalyzátor.
Takže se jedná o dva katalyzátory za sebou. Jeden DPF na pevné částice a druhý močovinový SRC na oxidy dusíku.

Doporučujeme

Články odjinud