VW Passat BlueTDi: nejčistější diesel od Volkswagenu?

Na výstavní ploše automobilky Volkswagen v Paříži se kromě široké palety modelů s označením BlueMotion, objeví i zatím nejúspornější Passat poháněný vznětovým agregátem. Pod kapotou tohoto „zeleného“ vozu nalezneme dvoulitrový čtyřválec upravený na výkon 143 koní. Navíc zplodiny procházejí ještě katalyzátorem SRC, jenž se výrazně podepsal pod snížení emisí oxidů dusíku. Podle prohlášení automobilky splňuje motor emisní limity Euro 6, které by měly vstoupit do platnosti až v roce 2015.

Pojďme se však podívat na tu zajímavější stránku věci a to konkrétně, o kolik litrů na 100 km si toto auto zeptá. Udávaná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,2 l/100 km (u verze Variant 5,5 l/100 km), což je oproti standardní TDi verzi snížení o 0,4 l. Verze BlueTDi bude standardně dodávaná se šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem za příplatek si bude možno objednat i šestistupňovou dvouspojkovou sekvenční převodovku. První kusy by se do showroomů v Evropě měly dostat již v lednu příštího roku. U nás by to mohl být další bestseller od Volkswagenu...

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků