VW Passat B8 je za rohem; dostane 2.0 TDI biturbo (aktualizováno)

Volkswagen pilně vyvíjí příští generaci Passatu, kterou chce ukázat světu až na příštím autosalonu ve Frankfurtu.

Aktualizováno 11. 12. 2013 8:18 Přidali jsme kompletní přehled motorizací

Volkswagen Passat B8 přiveze v roce 2015 lehčí konstrukci, vylepšené motory a větší zavazadlový prostor. Píše to německý AutoBild, který zveřejnil i několik špionážních fotografií kombíku Passat Variant.

Po koncernových modelech nižší střední třídy bude nový Volkswagen Passat B8 dalším typem, který vznikne na modulární platformě MQB. Modernější konstrukce karoserie s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí by měla přinést hmotnostní úsporu asi 80 kg. 

Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Volkswagen Passat

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Ve srovnání se současným Passatem dostane nová generace delší rozvor a širší rozchod kol. Díky tomu nabídne víc prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Podle AutoBildu bude mít kombi Passat Variant konečně větší kufr než Golf Variant, i když jen o dva litry. 

Výčet karosářských variant se údajně rozroste o kabriolet a dvoudveřové kupé.

Zajímavé novinky očekává německý časopis pod kapotou budoucího Passatu. „Policejní“ šestiválec VR6 3,6 l údajně definitivně zmizí v propadlišti dějin, nahradí ho nejsilnější verze přeplňovaného zážehového čtyřválce 2.0 TSI konstrukční řady EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkonu až 300 koní.

Nejpopulárnější fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, nabídne výkon v rozpětí 110 až 230 koní. Nejvýkonnější verze bude osazena dvojicí turbodmychadel. 

Kombi | Škoda | Volkswagen | Byznys | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Kompletní nabídka motorů pro Volkswagen Passat B8 má podle německého časopisu vypadat takto:

MotorizaceVýkon (k)Točivý moment (Nm)
Zážehové motory  
1.4 TSI125 250
1.4 TSI150 250
1.8 TSI180 300
2.0 TSI220 350
2.0 TSI280 400
Vznětové motory  
1.6 TDI116 250
2.0 TDI150 350
2.0 TDI184 380
2.0 TDI231 450

Volkswagen pracuje také na vývoji nové 10stupňové převodovky DSG. AutoBild nicméně nepovažuje za pravděpodobné, že by se ji podařilo dovést do produkčního stadia do podzimu 2015, kdy má nový Passat zamířit k zákazníkům.

Světová premiéra Passatu B8 je očekávána v září téhož roku na autosalonu ve Frankfurtu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků