VW Passat Alltrack přiváží především více pohodlí [první jízdní dojmy]

Současný Passat je bezesporu povedené auto, ale hned v několika testech se ukázalo, že má jeden problém: Podvozek je na normálních českých cestách až příliš tuhý. A právě tenhle problém, zdá se, definitivně řeší provedení Alltrack.
Seznam kapitol
  1. Úvod, O poznání komfortnější
  2. Na dlouhé cestování ideál, Kompletní seznam výbavy
  3. VW Passat Alltrack: Fotogalerie

Stejně jako v minulé generaci začal Volkswagen nabízet také v aktuálním provedení Passatu oplastovanou verzi Alltrack. Podle oficiálních informací má jít o crossover, který přinese svému majiteli možnost vydat se také do terénu.

Jestli je tohle pravda, to nemohu tak docela říci, protože během prvních kilometrů v okolí Mnichova jsem terén viděl jenom z okna a nakonec si ani nejsem moc jistý tím, nakolik terénní výlety budoucí majitele zajímají. Ale jistě vím jinou věc. Alltrack nabízí především větší pohodlí při normálním cestování a to je mnohem důležitější než asistent pro sjíždění prudkých svahů nebo ukazatel bočního náklonu.

Testy | Volkswagen | Ford | Srovnávací testy | Kombi | Volkswagen Passat | Ford Mondeo

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Alltrack je v podstatě pouze další výbava. Co přesně nabízí oproti ostatním verzím Passatu, to najdete na konci článku v přiložené tabulce. Na první pohled poznáte terénně střižený Passat hlavně podle jiných nárazníků, oplastovaných blatníků a prahů, disků kol a vyššího podvozku. Ten se zvedl o 27,5 mm, takže celkově nabízí 174 mm. Volkswagen pak přidal ještě kryt pod motor, který byl v minulé generaci kovový, aktuální provedení sází na lehčí plastovou verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také současný Alltrack vznikl podle už tolikrát použitého receptu. Auto má vyšší podvozek, designové úpravy a plasty kolem karoserie. A také v tomto případě vypadá výsledek přinejmenším zajímavě

Pokud se ptáte, proč byste si měli kupovat zrovna Alltrack, pak bude první odpovědí vzhled. Ne že by byl Alltrack na první pohled nějak zásadně atraktivnější než klasická verze, pořád jde o auto především střízlivé a konzervativní, ale díky té troše plastového koření je výsledné kombi přece jen o něco zajímavější. Ostatně recept, který bychom mohli nazvat „přidej trochu plastu“, se už dříve osvědčil u mnoha modelů mnoha automobilek.

Interiér můžeme rovnou přeskočit, protože tam novinky nenajdete prakticky žádné. Ano, Alltrack má trochu jinak zpracované dekory na palubní desce a ve dveřích, ano, na sedadlech najdete jiné čalounění a nápis Alltrack a ten stejný nápis obsahují také prahové lišty. Jenže tím jsme změny vyčerpali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér mnoho změn nedostal. Jiné jsou lišty na palubce a ve dveřích, sem tam se objevuje nápis Alltrack a sedadla dostala nové čalounění

O poznání komfortnější

Volkswagen Passat prošel v naší redakci už několika testy a vždy nešlo nezmínit horší komfort jak ve srovnání s Mondeem, tak třeba ve srovnání s novým Superbem. Ať už měl Passat DCC nebo dorazil s klasickými tlumiči, vždy byl vůz dost tvrdý a pomalá jízda po městě přece jen nebyla tak pohodlná, jak bychom očekávali.

Jenže pokud mohu soudit na základě několika desítek kilometrů ujetých v rámci mezinárodní prezentace, pak se tento problém zvýšeného Alltracku netýká. Auto je o poznání pohodlnější. Jen pro doplnění, v okolí Mnichova jsem vyzkoušel dvě verze (2.0 TSI a 2.0 TDI 140 kW) a obě měly osmnáctipalcové disky i tlumiče DCC. Ty se standardně dodávají pro dvoulitr TSI a vrcholný diesel o výkonu 176 kW (240 k).

Stejně jako u jiných verzí si i zde může řidič vybrat mezi jízdními režimy Eco, Normal, Sport, Comfort nebo Individual. V režimu Sport auto zvládá ostré nerovnosti se slušným nadhledem, v režimu Comfort se karoserie lehce houpe, ale nejde o tak přehnanou věc, jakou předvádí Superb. Je to přesně tak akorát. A hlavně se od podvozku nedostávají do interiéru žádné velké rázy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Proč právě Alltrack? Hlavním důvodem je větší komfort. Na rozdíl od ostatních variant Passatu není tento allroad tak tvrdý a díky tomu je jízda o poznání pohodlnější

Takže pokud se ptáte, proč právě Alltrack, tak druhou a tou hlavní odpovědí je podvozek. Ten je totiž ve srovnání s klasickým Passatem znatelně pohodlnější.

Testy | Volkswagen | Sedany | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI B8: Jak jezdí ten nejsilnější?  

Alltrack pak navíc nabízí ještě režim jízdy Offroad. Ten automaticky aktivuje asistenta pro sjíždění prudkých svahů, upraví nastavení ABS, změní odezvu na plynový pedál, pokud je v autě DCC, tak se nastaví režim Comfort a automatická převodovka posune moment řazení další rychlosti do vyššího pásma otáček. Využít můžete rovněž „terénní ukazatele“, které vám prozradí aktuální nadmořskou výšku nebo boční náklon. 

Jak už ale bylo řečeno, na terén během prvních testovacích kilometrů bohužel nedošlo, takže se protentokrát musíme spokojit pouze s informací, že v autě tahle funkce je. Důležitější než režim Offroad je ale skutečnost, že každý Alltrack má pohon všech kol. Uvidíme, zda časem nepřijde také provedení s pohonem přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, O poznání komfortnější
  2. Na dlouhé cestování ideál, Kompletní seznam výbavy
  3. VW Passat Alltrack: Fotogalerie
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků