VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

78 komentářů

mr.paulie
13. ledna • 1:58

Mno tak za 400 000 je to i se středověkym motorem super. Pravda je že je to i díky daním, ale stejně si myslím že je ta cena skvělá. Navíc s tou výbavou. Škoda že se import do ČR asi nevyplatí. SuperbII by se asi rychle přestal prodávat tak dobře.
A je úplně jedno že je to krabice bez nápadu, VW není auto pro nekonformní lidi. VW je ztělesněná uniformita a tak to je. Kdyby bylo normální mít fantazii nikdy se neprodá tolik Fabií a Octavií.

JirkaK
30. ledna • 12:29

Tady mě americký passat moc nezaujal, ale když jsem ho před týdnem viděl v televizi, musím konstatovat že vzhledově se mi právě tohle auto hodně líbí a je to po patnácti letech nesmyslných oblin první auto (nejen) od VW na které se dá dívat. Zvlášť když SuperbII a octa II dostali korejské patvary asi okopírované od starého Magentisu a Opirusu :-D
A že ty motory jsou zastaralé? To je spíš plus, on totiž konzern už nějakých deset let nevyplodil jeden jediný dlouhodobě spolehlivý motor, a to je pro USA dost podstatná věc.

foxy
11. ledna • 0:10

tvary jak z 90-tých let 20 stol. Das Auto pro kočku. Američani to prokoukli, že VW je laciná značka bez nápadů. :-/ Ten model mi připomíná staré hranaté Scorpio ze začátku 90-tých let !! že se nestydíte vy němečtí diletanti z VW tohle nabízet v 2. dekádě 21. století !!

Radek.
11. ledna • 2:09

Bez obav, čeští knedlíci jim ten "zavedený design" budou žrát i ve 3. dekádě - tak jako 30let před tím loajálně flikovali předpotopní srágorky z AZNP s motorem vzadu - a ještě k tomu na palici nosili umouněné kšiltovky s prostřelenou slepicí a hrdým nápisem "Škoda"...

mařas
11. ledna • 12:25

Když je řeč o tom "zavedeném designu",nevzpomínám si že třeba u BMW,nebo M.Benz nějak rapidně měnily stil za posledních 15let:-P

Radek.
11. ledna • 20:31

Nevím jak "stil" - ale co se stylu změn stylu BMW (bangloviny a následná snaha o reparát) a MB (prohnutá linie boků CLK až po kufr, kterou dnes kopírují snad všechny sedany) v posledních 15 letech týče, doporučuju odložit slepecké brýle a nebo se přestat chodit dívat na veterány jen do autobazaru...

Toper
11. ledna • 9:39

Aha, a ty si jako myslíš, že pokud by si jiné auto někdo mohl tehdá dovolit, případně by se dalo koupit, že by si ho nepořídil?
Tydlety tvoje řeči jsou jak od nějakého uvědomělého komunisty, který měl neomezený přísun bonů a mohl si chodit nakupovat do Tuzexu. Omluvit tě může jen tvoje mládí, případně hloupost.

Marty
11. ledna • 12:50

Kdyby vláda neomezovala dovoz LADy, kdy jich povolila dodat na trh jen 9 tisíc ročně, zatímco zájem byl o cca 45-50 000 ks, nemuseli jezdi v šáde.
Ale to by v AZNP zas neměli co dělat, že.V roce 1988 bylo evidováno 120 000 objednávek na vozy Lada. Čekací doba těch na konci seznamu tedy 13let

Toper
11. ledna • 13:16

Nic se neomezovalo, to je lež a nesmysl.
SSSR nebylo schopno vyrábět více, protože Lady exportovali do všech zemí svého vlivu, prakticky celý východní blok a ještě museli uspokojit trh doma v Sovětském svazu.Samotný SSSR tlačil na ČSSR aby sama vyráběla více škodovek, které se opět vyvážely po celém východním bloku a i na západ a dokoce za moře, protože oni sami nebyli schopni uspokojit poptávku po Ladách a vesměs po jakémkoli automobilu.Takže nějaké kecy o tom, že by AZNP neměli co dělat je bohapustý nesmysl a neznalost tehdejších poměrů. Na vozy Lada hromady objednávek byly, ale nebylo je možné dostat ze SSSR - oni více nevyvezli ani nevyrobili. Proto Lady dostávali za odměnu (pokuaz) pouze vytipovaní občané. Předně komunističtí pohlaváři, úderníci, armádní důstojníci apod. Co zbylo si mohli rozebrat normální lidi. Pokud si za komunistů potkal někoho v Žigulu, na 90% sis mohl být jistý, že se nejdná o žádnou nulu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
12. ledna • 16:36

a že jich ještě koncem 70.let dodávali do čssr 40tis ročně a pak najednou 9 tis.
Kdože se najednou v 80.letech na západě rozhodl, že si koupí Ladu když jí předtím nikdy nekoupil a čím později to bylo, tím víc byla lada na západě zastralá....To mi vysvětli.A vroce 1988 se kolem mototechen válely na place šáde 120/105 a nikdo na tu už v pořadníku nečekal. Známej tam přišel, zaplatil a druhej den odjížděl.Jasně, na fáčko se čekalo, ale to taky teprve začínalo. Na "moderní" 120 si ale v 1988 fakt čekat nemusel ani nikoho uplácet.

Toper
12. ledna • 19:02

Mi absolutně nemusíš vysvětlovat, jak to bylo a jak ne. Sám to živě pamatuju. V dobách, kdy se začal prodávat Favorit, se v pořadníku čekalo dva dny. Normálně ve frontě před obchodem. Pamatuji to.Ano, v té době sis mohl koupit škodovku třeba 125L přímo bez pořadníku. Ale kdo by to zastaralé auto chtěl? Na Ladu 2105 se čekalo normálně.
Přímo bez pořadníku šel koupit Oltcit, a tuším že i Moskvič ten liftback. ALe to byly oproti obyčejnému Favoritu naprosté šunky.Ale nevykládej mi tu, že sis mohl koupit jakékoli auto co si chtěl. To je prachsprostý nesmysl. Výběr byl pouze z těch vyráběných v RVHP a to se o žádné výkřiky techniky nejednalo. Auta ze západu šly koupit jen v Tuzexu buď za valuty nebo za bony. A vzhledem k faktu, že držení valut občanem ČSSR bylo trestné (bez povolení), asi si dovedeš představit, kdo na takové auto asi měl a co to bylo zač.

Marty
13. ledna • 10:10

Já nevyprávěl že šlo koupit jakýkoliv auto, já vyprávěl, že šla koupit šáde bez čekačky.No právě, 105/120 byly zastaralý a proto lidi radši chtěli Ladu, tím pádem sme zas na začátku - kdyby neomezili dovoz, tu šáde už by nikdo nekoupil a každej by šel radši pro Ladu - když nebyo dost favoritů. Nebo by jí museli dát výrazně pod cenu.A AZNP by stály na place káry, který by nikdo nechtěl. To se jim logicky nemohlo hodit do krámu.Západní auta tu taky koupit šly - někdy v omezených seériích i mimo tuzex, ale musel si na to mít děngy - což běžký člověk neměl. O tom žádná.Ale byly tu, zas neříkjeme že ne - jestli si pamětník, vzpomen si na Hillmany, Ford Anglia, Renault 8 a později i pár toyot, daewoo atd.Tuzexovky tu byly taky, ale to už je jiný téma.
Na to si musel bejh správnej soudruh, pak ti objednali i Mercedes či Saaba.
Fiaty a Simcy běžně přes tuzex, to měla "elita".

Toper
13. ledna • 13:27

Žádný dovoz Lady se neomezoval. Lady prostě nebyly. Poptávka převyšovala nabídku. Typické pro celé období komunismu.Nějaké auta šly koupit i mimo, vím že kdysi na počátku 60 let můj děda vybíral auto, mohl vzít i Fiata pětistovku, tuším. Ale to tehdy vzal Octavii, což bylo auto o třídu jinde, jak velikostí, tak výkonem.Tuzex to je kapitola sama pro sebe, onehdá jsem četl jeden retrospektivní článek o tuzexovém Peugeotu 309, který byl považován za "vekslácké auto". Uvedena byla i jeho cena. Neuvěřitelné.článek je zde: auto.idnes.cz ...

mařas
10. ledna • 23:44

Nakopat WV do prd...!!!
Jak můžou vyrábět jinou káru pro Ameriku a pro evropu a ještě rozměrem auta zesměšnit Superba-který je momentálně prodejem "vlajkovou loďí" koncernu(když neberu Phaeton-kterej se vážně po tisících neprodává).
Páni z WV uvědomte si že vás na 99% živí Evropa a ne Amíci!!!!!
Je pravda že spolehlivost u WV je ta tam,zrovna se rozhoduji nad koupí passata r.v 2005-(starej model) 4x4 1.9TDI 96kw,nebo (novej model)4x4 2.0TDI 103kw a zatím kvalitou a spolehlivostí o mnohem víc vyniká strarší model tak to vidím na staršího spolehlivého ošklivku než nového a hezčího Pašíka kterej se ser..Mimochodem srovnávat koncern a Dacii je zralý na přesdržk...

Pete
10. ledna • 23:06

Musim rict, ze se mi libi mnohem vic, nez EU verze. Ten C sloupek spravil hodne.

HonzaK
10. ledna • 22:19

Je zajimave jak vy tady plkate o tom jestli je to zajimave auto nebo ne. Ale mne spis zajima to, ze prestoze je to auto vyrobene v US, delniky US, za US mzdy tak jeho cena je naprosto dobra. Chapu, ze je to bez dane, ale ty dane tam nejsou nijak moc velke. To jen potvrzuje, ze Evropa je, bohuzel, predrazena. A nemyslim si, ze by cena byla na ukor kvality nebo bezpecnosti. Popravde receno, radsi si koupim takove to auto na 4 roky, a pak si koupim dalsi nove, nez abych tady mel cokoliv stejne velkeho za mnohem vic, zvlast pokud je to smontovane v Cechach. Jinak patrim mezi lidi, kteri od auta prevazne ocekavaji ze ma ctyri kola, nejaky motor a nejaky, ne moc velky, ale hlavne pristupny kufr. To vsechno ostatni, uz zalezi na ego kazdeho z nas.

Radek.
11. ledna • 2:01

Problém je, že "EU verze" mají za 2× tolik peněz poloviční motory a nejsou dokonce ani stejně velké jako US...
Tak nevím jestli to v US vyrábějí Umpa-Lumpové - a nebo jestli ceny v EU nestanovují prostě Lumpové...

lethal924
11. ledna • 11:30

:-D Priklanim se k variante ze ceny tu stanovuji Lumpove :-)

Stan
10. ledna • 21:29

Mě se to líbí víc než EU verze. tady se hodně lidí rozplívá na Audi, ale tohle mi prijde hodně podobný. A kdyby to tady stálo jako US verze tak bych do toho sel. Auto mám jako spotřební vec a nemusim si autem honit ego...

Mates
10. ledna • 13:24

Tragédie, ostatně jako většina vozů značky VW

saj
10. ledna • 13:54

Rekl clovek,co nepreferuje kvalitu

Mates
10. ledna • 19:39

Já mám Toyotu Corollu. Použij Google a pak něco mluv o kvalitě...:-)

Z28
10. ledna • 14:55

Když má někdo rád kvalitu, nemusí se mu nutně líbit nudná auta od VW, podle designu tohoto Passatu bych že je rok 2001 a ne 2011.

Shimi
10. ledna • 15:23

to Z28: Co to je za termín "nudné auto"?

Z28
10. ledna • 15:36

Jak už píšu výše, je to jedno z dalších x aut co se v provozu ztratí, po vzhledové ani výkonové stránce ničím nevynikají, prostě spotřebič co prodáte po doplacení "leasingu" a koupíte nový. Účel dostat vás z bodu A do B splní při relativním komfortu a příjemných provozních nákladech. V Evropě je na to trochu jíný pohled, cože je dáno odlišným trhem a vůbec způsobem života.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
10. ledna • 15:51

Z28: Zeptám se jinak. Prezentuješ tady pouze svůj názor na věc, je tak? Já jen kvůli vypovídající hodnotě a kvůli tomu rezolutnímu "nudná auta od VW".

Skyline
10. ledna • 15:59

Ci nazor tady prezentujes ty? Ja jen, abych si u tebe tu vypovidaci hodnotu taky zaradil;-)

Shimi
10. ledna • 16:19

to Skyline: Jen a pouze svůj ;-) Měl bys na tom být stejně.

Skyline
10. ledna • 17:00

Tak na co se teda vlastne ptas?

Shimi
10. ledna • 17:07

to Skyline: Tebe na nic.

Skyline
10. ledna • 17:26

Ale Shimi, klidek;-) Zeptam se tedy ja - jakou odpoved vlastne ocekavas, ze dostanes? Myslis, ze u ruznych lidi bude 1+1 davat jiny vysledek (pominme ted nesvepravne jedince a socany)?

Shimi
10. ledna • 18:03

to Skyline: To bylo pouze konstatování, bez pocitů. Já mám ze Z28ky pocit, že nemluvil sám za sebe. Ale třeba se mýlím, proto ta otázka.

Skyline
10. ledna • 14:42

Takze clovek, ktery kvalitu preferuje, si ma koupit nemecky low-end z Wolfsburgu?:-D To jsou novinky takhle v lednu;-)

Shimi
10. ledna • 15:15

to Skyline: Jen dvě technické. Když je VW low-end, co je podle tebe Dacia? A čím se podle tebe vyznačuje low-endová značka?

Avensis
10. ledna • 16:43

To neres, proste porovnal skodu a hondu a zjistil, ze mu honda vic nez skoda nenabidne a jelikoz je honda low-end, tak je proste skoda taky...

Skyline
10. ledna • 15:58

OK, low-end je v podani koncernu predevsim Skoda, nicmene kdyz nekdo napise takovou hloupost o kvalite, o rypnuti si primo rika. Dacia je podle me taky low-end, co jineho by to melo byt? Je podle tebe necim vic?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
10. ledna • 16:16

to Skyline? Především? Takže nejenom? Tím pádem to nějak kulhá. Škoda low-end, Dacia low-end, žádný rozdíly tam nevidíš? B-třída: 51 - 132 kW, 5ti kvalty, 6ti kvalty, 7st. DSG, atmo, foukaný, materiály, zpracování, atd. Čím může kontrovat Dacia? Ale jinak proč ne, můžeme jednoduše plácnout něco o tom, že jsou to obě low-end značky. C-třída: 77 - 147 kW, ten zbytek už vypisovat nebudu. Čím může kontrovat Dacia? Ale jinak proč ne, můžeme opět směle napsat, že jsou to v podstatě low-end značky. D-třídu už sem tahat nebudu, tam Dacia nemá vůbec nic. A to jsme porovnávali Škodu a Dacii, jak myslíš, že by Dacia dopadla v porovnání s VW? Ale jinak proč ne, VW je vlastně taky low-end. Mně to nějak celý nesedí, co myslíš ty?

Skyline
10. ledna • 17:24

Myslim, zes to nepochopil;-) Ze je to predevsim Skoda znamena, ze ta je jako low-end cilena. Nicmene neni jedina, se Seatem si muze podat ruku (ten tak ale puvodne cileny nebyl). Dacia muze kontrovat napriklad prostorem a cenou. Az se Renault rozhodne, ze ma Dacia delat i vetsi auta, tak je delat bude. Trh na to musi dozrat, vsak ani ten Superb nebyl prvnim modelem, nebo ano?;-)

Shimi
10. ledna • 17:59

to Skyline: Kdybych to nepochopil, respektive nechápal, tak bych tady tento týden několikrát nepsal v jiných vláknech něco ve smyslu Škoda - low, VW - middle, Audi - high. Já vím moc dobře jaké je postavení matky a dcer. Mně šlo hlavně o to, co jsem psal Tomovi.P.S.: Když řekneš, že je Škoda i Dacia low-end, nemáš takový nutkání říct, že vlastně pro Škodu je to tak trošku urážka a že by se spíš hodilo napsat, že Dacia je low-end low-endů? Prostě ji posunout ještě o level níž. A že do toho low pytle někteří lidi nacpou i VW, to už je úplně mimo mísu.

Tom
10. ledna • 16:34

A ze to resis. Je to proste jen jeho soukromy nazor.
Takze ma stejnou vypovidaci hodnotu jako kazdy jiny nazor, tj pro nej je to pravda:-D

Skyline
10. ledna • 17:28

Stejne jako pro tebe jsou pravda ty bludy o tom, ze VW je neco vic;-)

Tom
10. ledna • 18:48

Zase jen tvuj nazor?

Skyline
11. ledna • 8:35

Nejen muj;-)

Toper
11. ledna • 9:36

Jo, ještě tvého druhého schizofreního já. B-]

Shimi
10. ledna • 16:47

to Tom: Co ty se do toho se*eš? :-DK věci. Poslední dobou se snažím přijít na to, proč vlastně někteří lidi tak vehementně používaj to dělení na low-middle-high, mainstream, supermainstream, prémii apod. K čemu to v konečném důsledku je?

Toper
10. ledna • 17:05

Aby se bylo o čem bavit. :-D

Shimi
10. ledna • 17:08

to Toper: Nejspíš.

Z28
10. ledna • 15:25

Tenhle Passat, je prostě low-end, v USA je to mid-size za 20 tis. dolarů, čistě spotřební zboží jako je Toyota Camry, Honda Accord, nebo třeba Chevrolet Malibu. Je to prostě jedno z aut, které ničím nevyčnívá a mezi ostatními se prostě v provozu ztratí. Kdo chce lepší auto a vyšši kvalitu koupí si v USA 3er BMW, E klasse, Cadillac CTS nebo třeba Buick Lacrosse a vyšší. VW samo o sobě nemusí být low-end, ale nabízí i low end, nebo chcete-li entry level modely, kde opravdu dostanete co si zaplatíte, stejně jako Dacia.

x12345678
10. ledna • 15:13

Asi ti uniklo, že německý lowend nevzniká ve Wolfsburgu ale v Saarlouis. Jinak je tu opět humorný pravopis autora, který si hraje na novináře a neví kdy se píše "i" a kdy "y".

Skyline
10. ledna • 15:56

Pokud chces slovickarit a resit puvod auta dle tovarny, tak prosim, mas volne pole.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
10. ledna • 19:15

Sbaštils mu to i s navijákem. V Saarlouis má montovnu Ford....

Skyline
11. ledna • 8:34

Ironie jogurte, ironie;-)

Toper
11. ledna • 9:32

Od tebe určitě, byls vedle jak ta jedle. :-D ;-)

Toper
10. ledna • 19:23

:-D
Tak to je gól!(Pro někoho do vlastní brány..)

Viki
10. ledna • 13:59

To jako ze u VW tu kvalitu najde? To uz davno neplati. V testech Autobildu na 100000km drzi neochvejne posledni pricky.

Toper
10. ledna • 14:02

To bude asi tím, že test autobildu neposuzuje kvalitu, ale možná tak spolehlivost jednoho kusu. ;-)

kamil
11. ledna • 17:55

Podle jednoho kusu ?
V testu Audi A6 Avant 2.8 unikal olej - stejný problém mělo více zákazníků (vadná série), řešeno výměnou převodovky (Multitronik).
Audi A6 Avant 2.7 TDI - po 15.000 km výměna 6stupňového manuálu (potíže s řazením)
Audi A4 Avant - po 63.000 km problémy s převodovkou (zase Multitronik), opět výměna převodovkyKdyž Audi, tak problémy s převodovkou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
11. ledna • 18:08

Tady byla řeč o VW, nikoli audi, Kamilku. ;-)

kamil
12. ledna • 17:39

No a co ? Audi je součástí koncernu VW a zrovna převodovky jsou u stejných motorizací stejné. Vadná série Tiptroniků byla i u VW, protože jsou stejné ;-)
Totéž platí o vadě DSG převodovek kvůli které šli do servisu Audi, VW, Seat i Škoda.

Toper
12. ledna • 18:55

Ne Kamilku, nejsou stejné. Podélně uložený motor má převodovku z konstrukčního hlediska jinde než ten příčný. Stejné budou možná tak ozubené kolečka. ;-)
Ty náš katalogový odborníku. B-]

kamil
14. ledna • 17:16

Tak to je potom podlělali i pro VW, protože na to byla svolávačka u Passatu, ale možná tam posrali něco jiného ty náš odborníku ;-)

Toper
14. ledna • 18:41

Zajímavé, že já o žádné "svolávačce" nevěděl. ;-)
Moc čteš a nemáš téměř žádné osobní zkušenosti a jde to poznat. ;-)

Prudil
12. ledna • 7:41

Teda nechci Vám tady do toho kecat, ale podle Auto Bildu a jeho testů na 100.000km je Audi spolehlivější než VW. Mezi 6 nejhoršími byla 4 auta od VW B-]
Nejhůř dopadnul VW Touran s motorem 2.0TDI, který se VW moc nepovedl, proto jim tam taky kleknul, včetně turba a spousty dalších věcí.

Toper
12. ledna • 9:59

Ono v těch testech se považuje za závadu i nefungující navigace (viz test passatu), jejíž opakované problémy Passata odsunuly hodně dozadu. Ale že by to byla nějaká extra závada, která by ovlivňovala schopnost auta? To si nemyslím.Jo, a stačí se podívat jak dopadly nové modely od škodovky, vcelku velmi dobře, to se zde mnohým líbit nebude, ale osobně tomu zas takový důraz nepřikládám.

kamil
12. ledna • 17:41

U Touranu se měnilo pokud vím turbo, hlava válců, náboj kola apod. Vadný motor teda banální vada není ;-)

Toper
12. ledna • 18:55

To byl ale také první touran. Ale o tom to asi není, že? ;-)

kamil
14. ledna • 17:18

No a co že byl první ? VW to prostě podělal a ten motor stál opravdu za prd jako spousta dalších z jeho produkce. A vo tom to právě je :-P

Toper
14. ledna • 18:41

Ano, jde vidět, že ty těmito články žiješ. ;-)

asdf
10. ledna • 16:03

a spolehlivost je asi neco jinyho nez kvalita? nebo kde je ta kvalita kdyz to pak nakonec jako celek funguje uplne na hovno? 3-[

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
10. ledna • 17:27

Hele proste za kvalitu VW si musis priplatit. Sice to bude nespolehlive, stejne jako nejaky laciny kram, ale bude to kvalitni. A o to tu bezi:-D

Petr
10. ledna • 19:05

:-D

Toper
10. ledna • 16:31

Samozřejmě, že jsou to dva rozdílné pojmy. Použij k google, pak budeš mít jasno.

asdf
10. ledna • 18:18

tak ty si dobrej jouda :-D

Toper
10. ledna • 18:30

Já ty rozdíly chápu, takže se tak blbě nemusím ptát, joudo. B-]

Toper
10. ledna • 13:48

Silná slova. B-]

IO
10. ledna • 13:53

Slusna velkost - podobne, ako Superb...ak by mal lepsi interier, tak by s nim v EU urcite nepohoreli... paci sa mi viac, ako EU verzia....

Toper
10. ledna • 13:54

No já pokud to srovnám s typicky americkou produkcí, tak na tom moc špatného nevidím. Ale jsem Evropan, mám tedy kapku jiný pohled na auta. :-)

Radek.
11. ledna • 1:51

Tak tak. Za 370 litrů+DPH bych si toho šedivého Low-End jezevčíka s "obstarožním pětiválcem 2,5L" snad i koupil.
Ale vyvalit za "EU-okmpatibilní" menší pekáč s ekologicky foukanou 1,4 2× tolik peněz (!), to bych teda musel bejt vůl...

Doporučujeme

Články odjinud