VW nadělí zaměstnancům bonus 180 tisíc. Ve Škodě Auto utopie

Loňský rok byl pro automobilový koncernern Volkswagen velmi dobrý, vedení společnosti proto rozhodlo, že každý zaměstnanec továren na západě Německa dostane prémii 7200 eur (180 tisíc korun). Odměna je však o 300 euro nižší než v roce 2011.

„Podíl na zisku společnosti je pro zaměstnance těžce vydělaný a zasloužený,“ uvedl na firemním setkání ve Wolfsburgu personální šéf firmy Horst Neumann.

Zaměstnanci šesti západoněmeckých továren dostanou za loňský rok bonus 7200 eur. Odměna je meziročně kvůli horším očekávání o 300 eur nižší.

Pro snížení bonusu má ale pochopení i šéf rady zaměstnanců Bernd Osterloh. Ten již pracovníky varoval, že se dají očekávat horší časy. Společnost Volkswagen totiž letos očekává další propad prodejů jak v západní, tak jižní Evropě.

Ve Škodě Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, o zaměstnaneckém bonusu za rok 2012 zatím jednají. Kolektivní vyjednávání končí až 28. března. O bonusech se dá proto hovořit jen v kontextu minulých let, ale i z něj lze odečíst, že o podobných odměnách si zaměstnanci ve Škodovce mohou nechat jen zdát.

Loni, když automobilka VW vyplácela rekordních 7500 eur, šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík hovořil o ročním zaměstnaneckém bonusu ve Škodě Auto jako o zlomku té německé.

„Podle našich propočtů to vychází na sumu kolem 19 tisíc korun,“ uvedl loni Povšík v týdeníku Škodovácký odborář.

V roce 2010 vyplácel Volkswagen v západním Německu zaměstnancům bonus čtyři tisíce eur, zaměstnanci ve Škodovce dostali tři tisíce korun.

Zdroj: E15.cz

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků