VW MQB: nová platforma pro připravovaný Golf VII

Koncern VW Group představuje svoji novou podlahovou plošinu, jež se stane základem pro většinu jeho modelů.

Tato plošina nese označení MQB (Modularer Querbaukasten) a použita bude, jak jsme vás informovali již vloni v létě v souvislosti se špionážními snímky, v sedmé generaci stěžejního modelu Volkswagen Golf. Mezi její přednosti má patřit především jednoduchá adaptace většiny základních rozměrů a proporcí od rozvoru náprav přes rozchod kol až po umístění sedadel.

Tajné | Volkswagen | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Po premiéře Volkswagenu Golf VII, jež by měla proběhnout letos na podzim na autosalonu v Paříži, se MQB objeví také v následujících generacích řad Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a CC, jakož i v celé škále odvozených modelů koncernových značek Audi, Škoda a Seat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Group: adaptabilní podlahová plošina MQB

Vůbec první aplikací MQB se však stala již rodina minivozíků VW Up! a jejích derivátů Škoda a Seat, časem se objeví i ve zcela novém crossoveru naznačeném bizarní studií Volkswagen Cross Coupé na loňském autosalonu v Tokiu. Škála výše uvedených modelů, jejichž seznam ale zřejmě beztak není kompletní, naznačuje, že MQB bude skutečně do značné míry přizpůsobitelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MQB poslouží zástavbě nejrůznějších pohonných jednotek včetně těch alternativních, u spalovacích však výhradně vpředu napříč

Důvod pro unifikaci platforem je jasný: zkrácení doby potřebné pro konstrukci nového modelu a snížení průvodních nákladů. Přední část plošiny MQB (resp. její základní proporce včetně polohy pedálů) navíc bude všem modelům stejná, což dále zvýší rentabilitu vývoje a výroby. Tato unifikace navíc umožní, že například budoucí generace kompaktního Seatu Ibiza a relativně velkého Volkswagenu CC budou moci být produkovány na společné výrobní lince.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VII na špionážních snímcích z loňského testování v USA  

I přes značnou variabilitu platformy MQB se počítá s instalací spalovacího motoru výhradně vpředu napříč, na druhou stranu nemá být v dohledné době potíž ani se zástavbou hybridních, elektrických či jiných alternativních druhů pohonu. VW Group ale rozhodně není jediným koncernem, který připravuje radikální omezení počtu používaných podlahových plošin, za příklad poslouží třeba soustava Volvo SPA.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků