VW MQB: nová platforma pro připravovaný Golf VII

Koncern VW Group představuje svoji novou podlahovou plošinu, jež se stane základem pro většinu jeho modelů.

Tato plošina nese označení MQB (Modularer Querbaukasten) a použita bude, jak jsme vás informovali již vloni v létě v souvislosti se špionážními snímky, v sedmé generaci stěžejního modelu Volkswagen Golf. Mezi její přednosti má patřit především jednoduchá adaptace většiny základních rozměrů a proporcí od rozvoru náprav přes rozchod kol až po umístění sedadel.

Tajné | Volkswagen | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Po premiéře Volkswagenu Golf VII, jež by měla proběhnout letos na podzim na autosalonu v Paříži, se MQB objeví také v následujících generacích řad Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a CC, jakož i v celé škále odvozených modelů koncernových značek Audi, Škoda a Seat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Group: adaptabilní podlahová plošina MQB

Vůbec první aplikací MQB se však stala již rodina minivozíků VW Up! a jejích derivátů Škoda a Seat, časem se objeví i ve zcela novém crossoveru naznačeném bizarní studií Volkswagen Cross Coupé na loňském autosalonu v Tokiu. Škála výše uvedených modelů, jejichž seznam ale zřejmě beztak není kompletní, naznačuje, že MQB bude skutečně do značné míry přizpůsobitelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MQB poslouží zástavbě nejrůznějších pohonných jednotek včetně těch alternativních, u spalovacích však výhradně vpředu napříč

Důvod pro unifikaci platforem je jasný: zkrácení doby potřebné pro konstrukci nového modelu a snížení průvodních nákladů. Přední část plošiny MQB (resp. její základní proporce včetně polohy pedálů) navíc bude všem modelům stejná, což dále zvýší rentabilitu vývoje a výroby. Tato unifikace navíc umožní, že například budoucí generace kompaktního Seatu Ibiza a relativně velkého Volkswagenu CC budou moci být produkovány na společné výrobní lince.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VII na špionážních snímcích z loňského testování v USA  

I přes značnou variabilitu platformy MQB se počítá s instalací spalovacího motoru výhradně vpředu napříč, na druhou stranu nemá být v dohledné době potíž ani se zástavbou hybridních, elektrických či jiných alternativních druhů pohonu. VW Group ale rozhodně není jediným koncernem, který připravuje radikální omezení počtu používaných podlahových plošin, za příklad poslouží třeba soustava Volvo SPA.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků