VW má v plánu lehký sporťák s motorem Ducati. Jmenuje se XL Sport

Koncern Volkswagen zahrnuje už nějakou dobu kromě řady různých automobilek také italskou společnost Ducati. Na prezentaci ve Frankfurtu si představitelé výrobce známých motorek pochvalovali spolupráci s Audi, vypadá to ale, že tím to neskončí. Samotný Ferdinand Piëch naznačil ve Vídni své plány do budoucna, na jejichž konci by mohl stát zatraceně zajímavý automobil určený pro zájemce o zábavu za volantem.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Volkswagen | Premiéry | Hybridy

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Předseda dozorčí rady se nechal inspirovat zájmem, jaký vyvolala Alfa Romeo 4C a rád by, aby Volkswagen měl ve své nabídce také podobný vůz. Ten by mohl být postaven na základech konceptu XL1, přičemž pohon by dostal na starost motor původem od Ducati. To zní velmi slibně, ale tím dobré zprávy nekončí.

Konkrétně jde o motor Ducati Panigale V2, což je dvanáctistovka, která bude naladěna na 190 koní a 123,7 Nm. Maximální výkon je dostupný při 10750 ot./min, točivý moment vrcholí na 9000 ot./min. Hmotnost auta navíc nepřesáhne 800 kg. Na světě už je také první snímek toho, jak by takový sportovní XL1 mohl vypadat. Škoda, že se této novinky v blízké budoucnosti zřejmě nedočkáme.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Autorevue.at

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků