VW Jetta R a Audi S1 do výroby půjdou, Polo R nikoli

Dr. Ernst Linder z vedení konstruktérského týmu Volkswagenu v rozhovoru pro server Drive.com.au potvrdil, že Audi S1, sportovní verze nejmenší řady z Ingolstadtu, se nakonec vyrábět bude. Pod kapotou má hostit zážehový čtyřválec 1,4 TFSI naladěný na 185 koní (136 kW) a spřažený s dvouspojkovou, sedmistupňovou převodovkou, točivý moment se má přenášet pouze na kola přední nápravy. Posledně zmíněná skutečnost možná popudí fanoušky značky Audi, nicméně vozu zajistí přiměřenou cenovou dostupnost.

Klepněte pro větší obrázek
Audi S1

Kromě toho bylo podle Lindera rozhodnuto, že se bude vyrábět i zajímavá dvoudveřová Jetta R. Detaily zatím neznáme, ale o její pohon by se měl postarat přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 265 koní (198 kW) a točivým momentem 349 Nm.

Oproti očekáváním však byl zastaven projekt Volkswagenu Polo R. Dr. Linder k tomu uvedl: „Z technického hlediska takové auto pro nás samozřejmě není problémem, ale z pohledu finančního poněkud nedává smysl. Bylo by příliš drahé, a navíc máme S1.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta R na jedné ze skic
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků