VW Jetta 2011: nové snímky a specifikace

Volkswagen uvolnil spoustu nových fotografií a více technických detailů a k sedanu Jetta pro rok 2011. Pojďme si je projít.

Publiku se nová Jetta prvně představila v červnu při speciální slavnosti pořádané na newyorském Times Square, ale teprve nyní jsme konečně bohatší o obrázky i specifikace.

Tento sedan narostl v porovnání s předchozí generací Jetty do všech směrů, dlouhý bude 4 640 mm (což je o 90 mm více než dosud), vysoký 1 450 mm a široký 1 780 mm. Design čtyřdveřové karoserie nese poněkud ostřejší křivky, jež jej posouvají blíže ostatním současným modelům Volkswagen. Zákazníci v USA a Kanadě budou moci vybírat ze tří zážehových jednotek včetně pětiválce 2,5 l/125 kW vyšlechtěného z Lamborghini Gallardo a jednoho dvoulitrového turbodieselu. V Evropě však bude situace zcela jiná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti zámoří se zde veškeré nabízené motory budou vyznačovat přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, půjde přitom pouze o čtyřválce. Základem nabídky se stává jednotka 1,2 TSI o výkonu 105 koní (77 kW) při 5 000 ot./min. a točivém momentu 175 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 4 100 ot./min. Jetta s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,9 s, dosáhne rychlosti 190 km/h a v průměru vykáže spotřebu 5,3 l/100 km. Zlatou střední cestu představuje větší motor 1,4 TSI dodávaný ve výkonových verzích 122 koní (90 kW) a 160 koní (118 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 9,9/8,3 s, nejvyšší rychlost je 202/221 km/h a průměrná spotřeba má dosahovat 6,2 l/100 km, výkonnější verze má být jen o 0,1 l/100 km žíznivější.

Roli vlajkové lodi zaujímá dvoulitr TSI naladěný na 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a 280 Nm při 1 800 ot./min. Při průměrné spotřebě 6,9 l/100 km zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 236 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty mají na výběr z dvojice jednotek common rail 1,6 TDI a 2,0 TDI. Menší z nich dává 105 koní (77 kW) při 4 400 ot./min. a točivý moment 250 Nm je dostupný v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min. Spotřeba v kombinovaném režimu činí 4,5 l/100 km, provedení BlueMotion tuto hodnotu sníží o 0,3 l/100 km. Populární dvoulitr pak dává obvyklých 140 koní (103 kW) při 4 200 ot./min. a točivý moment 320 Nm je k dispozici od 1 750 do 2 500 ot./min. Takto vybavená Jetta zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a rozjede se až na 210 km/h, přičemž spotřebuje velmi sympatických 4,8 l/100 km.

Všechny popsané motory s výjimkou slabšího dieselu jsou standardně opatřeny šestistupňovými manuálně řažazenými převodovkami a většinu z nich bude možno pořídit s příplatkovou dvouspojkovou skříní DSG se sedmi stupni.

Na trhy začne novinka vstupovat od letošního podzimu jako vůz pro modelový rok 2011, výroba bude probíhat v Mexiku. Američané již znají výchozí cenu, jež byla stanovena na 15 995 dolarů, což je nyní zhruba 12 450 eur, my v Evropě si ale na ceny budeme muset ještě počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků