VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu zvládne i autonomní jízdu

ID Buzz pojme osm cestujících, je autonomní a na jedno nabití ujede přes 430 km. Sériové výroby se možná dočkáme už v polovině příštího desetiletí.

Volkswagen představil koncept autonomní elektrické dodávky pro osm cestujících. Návrh navazuje na Budd-e koncept, který byl odhalen v loňském roce na veletrhu CES. Jedná se o technologicky vyspělý mikrobus, který ukazuje, jak si německý koncern představuje budoucnost automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

ID Buzz se v řadě inovací inspiroval u svého mladšího sourozence - konceptu osobního automobilu, který také nese označení ID. Stejné je osvětlení loga VW, nový tvar LED světlometů či 22palcová kola z lehkých slitin. Futuristický koncept ale navazuje i na historii značky a to prostřednictvím dvou odstínů barev. První návrh ukazuje mikrobus ve stříbrné metalíze v kombinaci s perleťovou Cyber Yellow.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Kabina může hostit až osm cestujících. Ti se mohou spolehnout na ID Pilota, který se postará o plně autonomní jízdu. Když vůz řízení převezme, volant se uschová do útrob přístrojové desky, aby v interiéru vzniklo více prostoru.

Volkswagen zkrátil přední i zadní převisy a maximalizoval rozvor, čímž uvnitř automobilu vytvořil další místo navíc. Uvnitř nalezneme také head-up displej s rozšířenou realitou, boční kamery či odnímatelný tablet z volantu. Wolfsburgská společnost věří, že k sériové výrobě tohoto konceptu by mohlo dojít už v polovině příštího desetiletí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon se postarají dva elektromotory s celkovým výkonem 275 kW. ID Buzz nabídne pohon všech kol a z klidu na stovku zrychlí za zhruba pět sekund. Nejvyšší rychlost dodávky je elektronicky omezena na 160 km/h.

Podle prvotních odhadů zvládne ID Buzz na jedno nabití ujet něco málo přes 430 kilometrů a na 80 % jej rychlonabíječkou dobijete za půl hodiny. Posazení na moderní elektrické platformě dává Volkswagenu možnost vytvořit i slabší variantu s pohonem zadních kol o výkonu 200 kW.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry

Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Novinka zapadá do koncernového programu, jehož cílem je 30 elektromobilů Volkswagenu do roku 2025. Potvrzena už je sériová výroba kompaktního hatchbacku ID, který může doplnit právě následující ID Buzz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků