VW Group se zřejmě stane největší automobilkou již letos

Koncern VW Group podle předpovědí institutu JD Power letos prodá rekordních 7,8 mil. aut, tedy nejvíce ze všech.

Když vloni na jaře VW Group oznámil záměr stát se do roku 2015 největším producentem automobilů světa a v roce 2018 prolomit hranici 10 milionů vyrobených vozidel, řada z nás pochybovala. Nyní se ukazuje, že světovou jedničkou by se mohl VW Group stát již letos a hranici 10 milionů pokořit o tři roky dříve, než se předpokládalo.

Volkswagen | Byznys

Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Britský list Financial Times citoval výsledky studie institutu JD Power, podle kterého VW Group letos prodá 7,8 milionu nových aut a na druhém místě se umístí General Motors s 7,2 milionu vozy. Až na třetím místě tak podle všeho skončí někdejší favorit Toyota, jejíž prodeje paralyzovaly nejprve údajné potíže s nenadálým zrychlováním následované drtivým dopadem jarní tsunami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Group útočí, na metu nejvyšší si sáhne možná již letos...

Volkswagen

General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Značky koncernu VW Group však netěží jen z neštěstí jiných, ale jejich prodeje během letošního roku skutečně rostou nečekaně rychlým tempem. Zvláště pak v Číně, kde VW Group postavil dvě nové továrny, jež mají v roce 2014 vyrobit na 3 miliony aut, tj. dvakrát tolik, co nyní. Volkswagen navíc meziročně navýšil prodeje v Evropě o 8 %, ani v USA si údajně nevede špatně.

Ale uvidíme na konci roku, nebývá vhodné dělat účet bez hostinského…

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků