VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Fanoušci kompaktů z Wolfsburgu jistě zaplesají: Volkswagen pro ně připravil soustavu zadních světel složených z LED.

Smutní tak mohou být snad jedině čínští výrobci autodoplňků kvality často více než pochybné. Volkswagen bude nové osvětlovací jednotky standardně instalovat do Golfů v provedeních Golf GTD, Golf GTI a Golf R. Zkrátka však nepříjdou ani zájemci o ještě tuctovější verze, pro ně totiž bude možno novinku objednat za příplatek přiměřených 350 Euro.

U Volkswagenu použili soustavu 48 výkonných světlo emitujících diod pro brzdové světlomety, z nichž jsou sestaveny celkem čtyři křivky, což je dobře vidět z připojeného snímku. Toto řešení dává Golfu VI jasně rozpoznatelný charakter. Diody jsou kryty pečlivě konstruovanými kouřovými čočkami, jež krotí jejich potenciál tak, aby za Golfem jedoucí řidiči nebyli nadměrně oslňováni.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že tyto „ledky“ dobře vypadají, jejich instalace rovněž přispívá k zvýšení aktivní bezpečnosti v provozu, neboť se při porovnání s běžnými žárovkami rozsvítí o 0,2 s dříve, což může být v některých situacích pěkně dlouhá doba. U Volkswagenu totiž spočítali, že tato doba ušetří při rychlosti 100 km/h brzdnou dráhu o délce až 5,6 m. Tato hodnota je samozřejmě pouze orientační, neboť vše záleží na konkrétních podmínkách, tedy stavu vozovky, pozornosti řidiče a dalších.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen pro nový Golf nabízí též nové bi-xenonové přední světlomety, jež se dodávají za příplatek 1 295 Euro a standardně jimi disponuje pouze Golf R. Konstrukce těchto jednotek umožňuje průběžně upravovat tvar světelného kužele, například při zatáčení jej roztáhne do příslušné strany. Tvar kužele se zároveň mění s ohledem na to, zda jedete městem, nebo si to šviháte po dálnici. Při rychlostech do 35 km/h je tak například zdůrazněno nasvícení levého okraje jízdního pruhu.

Příznivci „světelného tuningu” zkrátka nyní budou jako doma i v autosalonech Volkswagenu. Za jak dlouho budeme moci vidět první Golfy s LED světly i v Česku ale zatím přesně nevíme.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků