VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

Model VW Golf se stal již počtvrté v řadě nejprodávanějším automobilem Evropy. I přesto, že mírně ztratil.

Šestá generace Golfu, jež zahájila prodeje v roce 2008, opět kraluje statistikám prodejnosti. V roce 2011 v Evropě našlo zákazníky 484 547 vozů této řady, což znamená meziroční pokles o 2%, ale pohodlně to stačí na udržení první příčky. Při pohledu do seznamu desíti nejprodávanějších vozů v Evropě je patrné, že nárůst poptávky zaznamenaly třeba modely Ford Focus (+ 7%) nebo VW Passat (+ 47%).

Tajné | Volkswagen | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Volkswagen spoléhá na nástup VII. generace Golfu, jež by se měla světu představit na letošním pařížském autosalonu. Za rok 2011 se v Evropě celkově prodalo o 1% méně nových aut než v roce 2010, nicméně německý trh potvrdil svoji vedoucí pozici, neboť odbyt navýšil meziročně o 9 % na 3,17 mil. prodaných vozů.

„Skokanem roku“ se stal Peugeot 508, jehož se prodalo třikrát tolik co předchozí řady 407, velmi dobře se pak dařilo také modelům Ford C-MAX/Grand C-MAX nebo BMW X3. Seznam v Evropě nejprodávanějších modelů za rok 2011 najdete níže, a to včetně počtu vozů a meziročnímu posunu v procentech.

Nejprodávanější vozy roku 2011 v Evropě

1. VW Golf, 484 547, -2%
2. VW Polo, 356 490, +1%
3. Ford Fiesta, 348 465, -13%
4. Opel/Vauxhall Corsa, 313 325, -2%
5. Renault Clio, 294 172, -13%
6. Opel/Vauxhall Astra, 287 249, -1%
7. Ford Focus, 280 209, +7%
8. Peugeot 207, 242 385, -21%
9. Renault Megane, 239 329, -8%
10. VW Passat, 233 330, +47%
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 127 514 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2012
Stav: 129 681 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 106 747 km
Cena: 140 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků