VW Golf v Evropě klesá, v Česku roste

Prodeje Golfu, ikony německého Volkswagenu, se podle statistik propadly koncem rok 2012 v porovnání se stejným obdobím roku 2011 o víc než 30 procent. Zajímavé ale je, že čeští zákazníci jsou této stálici mnohem věrnější.

V nižší střední třídě, nejnabitější kategorii trhu, získal VW Golf v prodejích v Česku v roce 2012 druhé místo. Dostal se do obklíčení jihokorejských sourozenců, před ním je Hyundai i30 (1. místo, 4888 registrací) a za ním Kia c´eed (3. místo, 3546 registrací).

V roce 2012 zaznamenal Golf podle statistiky Svazu dovozců automobilů 3636 registrací. Z toho připadlo na prosinec loňského roku téměř 10 procent (311 kusů), což lze přičíst zájmu o Golf sedmé generace. Ten se dostal do autosalonů v listopadu.

Ve stejném období roku 2011 se prodalo celkově 292 Golfů, což bylo o 19 kusů méně. Takže oproti evropským prodejům zaznamenal tento model v ČR růst o přibližně 6 procent.

Pokud jde o další nejbližší konkurenty - Renault Mégane, Ford Focus a Opel Astra - tak v prosinci 2012 mohli prodejci značky Opel konstatovat posun modelu Astra v prodejích na 6. příčku, Ford Focus naopak klesl na příčku sedmou. Mégane držel pátou pozici.

V absolutních číslech to představuje u Méganu 203 aut, u Astry 167, u Focusu 148. Ford tedy klesl o 14 procent, Astra si připsala k dobru téměř 34 procenta ve srovnání s prosince 2011.

Celkově za rok 2012 Renault Mégane zaznamenal 2172 registrací (4. místo), Ford Focus 2108 registrací (5. místo) a Opel Astra 1417 registrací (7. místo).

Uvidíme, jak do letošních statistik promluví po zlevnění Škoda Rapid. Rozjezd tohoto vozu zatím nebyl z nejslavnějších.

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků