VW Golf TDI předvedl, že umí jet v běžném provozu za 2,92 l/100 km

Volkswagen Golf TDI BlueMotion dosáhl v reálném provozu průměrné spotřeby 2,92 l/100 km. Výsledek je o to úctyhodnější, že ho nebylo dosaženo na krátkém úseku, ale na trase dlouhé celých 1602 km.

Z Nantes v západní Francii vyrazil vůz přes Paříž, Antverpy, Brémy a Hamburk až do dánské Kodaně. Trasu urazil za 20 hodin a 45 minut čistého jízdního času, což znamená průměrnou rychlost asi 77 km/h. Za volantem se přitom střídali řidiči z programu Volkswagen Driving Experience.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Škoda Fabia

Škoda Fabia HTP umí jezdit za 2,6 l/100 km

Nádrž zapečetil už v Nantes inspektor společnosti Dekra, který dohlížel na regulérní průběh testu. Na konci cesty se do ní vešlo 46,92 l motorové nafty.

Golf TDI Bluemotion je nejúspornější sériově vyráběnou verzí aktuálního Golfu. Pohání ji motor 1.6 TDI o výkonu 110 koní, který v takzvaném novém evropském jízdním cyklu vykazuje kombinovanou spotřebu 3,2 l/100 km. 

Akce s poněkud krkolomným názvem „Think Blue. Eco Ride“ měla za cíl propagovat výcvik úsporné jízdy, který Volkswagen v některých zemích nabízí.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků