VW Golf Sportsvan: poprvé za volantem zmenšeného Touranu

Po hatchbacku a kombi dorazí začátkem června na český trh třetí karosářská varianta modelu Golf. Jmenuje se Sportsvan, nastupuje na místo modelu Plus a je bez jakéhokoliv přehánění velmi povedená.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Čísla, Interiér pro vysoké
  2. Starý známý?, Náprava stejná jako u hatchbacku
  3. Závěr, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Příběh Volkswagenu Golf Sportsvan začal trochu překvapivě na autosalonu ve Frankfurtu, kde jsme si tohle auto mohli poprvé prohlédnout. Jenže automobilka ho tehdy z nějakého důvodu prezentovala jako koncept, přestože bylo od pohledu jasné, že už se zde prakticky nic měnit nebude.

Koncem roku se pak objevila jen tak mimochodem zpráva o vstupu na trh. Onen koncept se najednou začal prodávat v Německu. Za pár měsíců byl představen také český ceník. Oficiální vstup do ČR je naplánován přesně na třetího června.

Design | Video | Volkswagen | Autosalony | Frankfurt 2013

Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Golf SV nastupuje na místo starého modelu Golf Plus. Jméno je možná trochu zvláštní, sportovní tohle auto opravdu není. Pokud se také ptáte, proč Volkswagen změnil název auta, pak mohu nabídnout jednoduchou odpověď. Tahle novinka totiž chce zaujmout nové zákazníky. Oslovit by měla mladé kupující, především pak mladé rodiny. Dost možná právě tohle bude důvod, proč se setkáváme se Sportsvanem. A ze stejného důvodu pak zaručeně VW začal nabízet do tohoto auta také řadu elektronických vychytávek včetně například možnosti instalovat Wi-Fi hotspot.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další varianta odvozená od modelu Golf chce být sportovní také svým designem. Zařídit by to měly především ostré linky na karoserii.

Čísla

Novinka je ve srovnání se svým předchůdcem prostornější. A to výrazně. Uvnitř najdete více prostoru úplně ve všech ohledech. Základem je opět platforma MQB, která přinesla větší rozvor. Hodnota 2685 mm představuje nárůst o 107 mm ve srovnání s Plusem, v porovnání s hatchbckem i kombíkem je to o padesát milimetrů více.

Celková délka má hodnotu 4338 mm. Sportsvan přerostl Plus o 134 mm. Zároveň byl o dvacet milimetrů zkrácen přední převis, zatímco ten zadní se zvětšil o 47 mm. Základní Golf je kratší o 83 mm, zatímco kombi je delší o více než dvacet centimetrů.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Na šířku pak Sportsvan přibral oproti Plusu 48 mm, výška zůstala téměř identická. Podíváme-li se na aktuální modely Golf, je Sportsvan o 126 mm vyšší než hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavními rozdíly oproti Golfu Variant jsou prodloužený rozvor náprav a podstatně větší výška. V interiéru je to hodně znát. 

Interiér pro vysoké

Všechny rozměrové novinky mířily k jednomu cíli. Sportsvan se měl stát prostornějším. Tenhle cíl byl splněn na sto procent. Interiér se protáhl (co se podélného prostoru týká) o 33 mm. Více místa je jak pro kolena vzadu sedících osob tak také pro hlavu, a to v obou řadách. Řidič a spolujezdec mají k dispozici o deset milimetrů více, vzadu se zvětšilo místo na hlavu dokonce o 32 mm.

Volkswagen v oficiálních materiálech píše, že se za 190 cm vysokého řidiče bez problémů posadí stejně vysoký cestující. Nejsou to jenom marketingová povídání. Taková je realita. Důvodem je kromě většího rozvoru také zadní dělená lavice posuvná v rozsahu osmnácti centimetrů. Golf Plus uměl zadní sedadla posouvat pouze o šestnáct centimetrů.

Testy | Ojetiny | Technika | SUV | Volkswagen | Volkswagen Touareg

Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Základní údaj zavazadelníku činí 500 litrů. Sluší se ale doplnit, že se tohle číslo týká situace, kdy je sedadlo posunuto o pět centimetrů vpřed. Tedy kdy není zcela vzadu. Pokud jej odsunete zcela vpřed, dostanete 590 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design interiéru už známe, nabídkou prostoru ale dokáže Sportsvan překvapit. Především vzadu je nabídka místa nadprůměrná.

Zavazadelník navíc dostal nákladovou hranu nižší o 13 mm (nachází se v úrovni 652 mm) a chybět nemůže ani falešné dno. To lze umístit do horní polohy, kdy bude zavazadelník zarovnaný v jedné rovině s nákladovou hranou a případně se sklopenými opěradly. Alternativou je dolní poloha. Rozdíl činí dvanáct centimetrů. Pro úplnost ale musím zmínit, že se toto týká verze bez rezervy.

Jinak je zavazadelník dobře přístupný a pravidelný. Krycí plato můžete uložit pod podlahu, využít lze také třeba odnímatelné boky (jak to ukazoval Seat u svého Leonu), nebo sklopit opěradlo dělené na tři části v poměru 40 / 20 / 40. Vznikne téměř ideálně rovná plocha. Za příplatek můžete pořídit sklopné opěradlo spolujezdce. Pak byste měli dostat do auta předmět dlouhý až 2542 mm. Maximální objem činí v případě Golfu SV 1520 litrů.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků