VW Golf R Sport Wheels dostal 330 koní

Miláček východoevropských tunerů má nyní další agresivně vyhlížející variantu. Na srazech se bude vyjímat, dojem ale udělá i za jízdy.

Přes všechny pochybnosti o skutečném sportovním potenciálu Volkswagenu Golf je třeba hned na úvod říci, že Golf R v úpravě Sport Wheels dává pěkných 330 koní (243 kW) a nevypadá vůbec špatně. Společnost z německého Hürthu na pohonné přímovstřikové jednotce typu R zapracovala a i točivý moment nyní sahá k hodnotě 450 Nm, což jsou slušné parametry v porovnání se standardními 270 koňmi (199 kW) a 350 Nm. Modifikační prvky se dodávají v duchu tradic samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsaným zlepšením stojí nový program řídicí jednotky (799 eur) ve spojení s ručně vyráběným výfukovým traktem (1 950 eur) zahrnujícím speciální katalyzátory o průměru 83 mm ukrytými v pláštích z uhlíkových kompozitů. V souvislosti s nárůstem výkonových parametrů sáhli u Sport Wheels také k optimalizaci závěsů kol. Jejich jádrem se stávají v dráze i tuhosti plynule stavitelné tlumiče KW Inox Line (1 549 eur). O kontakt s vozovkou se pak starají dvacetipalcové ráfky OZ Ultraleggera HLT o šířce 8,5 palce obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 a v porovnání se standardními devatenáctipalcovými koly snižují celkovou hmotnost vozu o plných 12 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí možné lakování ráfků v černém, či stříbrném provedení (2 849 eur), případně speciální provedení kombinující barvu karoserie s červeným linkováním (4 039 eur). S ohledem na jméno společnosti není divu, že byla právě kolům věnována taková pozornost. K celkovému dojmu vozu z dílen Sport Wheels přispívají dekorační fólie partnerské společnosti CoverEFX z Erfstadtum, jejichž sada vás přijde na 350 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf R od Sport Wheels
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků