VW Golf R Sport Wheels dostal 330 koní

Miláček východoevropských tunerů má nyní další agresivně vyhlížející variantu. Na srazech se bude vyjímat, dojem ale udělá i za jízdy.

Přes všechny pochybnosti o skutečném sportovním potenciálu Volkswagenu Golf je třeba hned na úvod říci, že Golf R v úpravě Sport Wheels dává pěkných 330 koní (243 kW) a nevypadá vůbec špatně. Společnost z německého Hürthu na pohonné přímovstřikové jednotce typu R zapracovala a i točivý moment nyní sahá k hodnotě 450 Nm, což jsou slušné parametry v porovnání se standardními 270 koňmi (199 kW) a 350 Nm. Modifikační prvky se dodávají v duchu tradic samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsaným zlepšením stojí nový program řídicí jednotky (799 eur) ve spojení s ručně vyráběným výfukovým traktem (1 950 eur) zahrnujícím speciální katalyzátory o průměru 83 mm ukrytými v pláštích z uhlíkových kompozitů. V souvislosti s nárůstem výkonových parametrů sáhli u Sport Wheels také k optimalizaci závěsů kol. Jejich jádrem se stávají v dráze i tuhosti plynule stavitelné tlumiče KW Inox Line (1 549 eur). O kontakt s vozovkou se pak starají dvacetipalcové ráfky OZ Ultraleggera HLT o šířce 8,5 palce obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 a v porovnání se standardními devatenáctipalcovými koly snižují celkovou hmotnost vozu o plných 12 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí možné lakování ráfků v černém, či stříbrném provedení (2 849 eur), případně speciální provedení kombinující barvu karoserie s červeným linkováním (4 039 eur). S ohledem na jméno společnosti není divu, že byla právě kolům věnována taková pozornost. K celkovému dojmu vozu z dílen Sport Wheels přispívají dekorační fólie partnerské společnosti CoverEFX z Erfstadtum, jejichž sada vás přijde na 350 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf R od Sport Wheels
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků