VW Golf R od APS: až 335 koní pro „eRko”

Britský APS Sportec připravil pro nový „übergolf“ vskutku účinnou posilovací kúru. Z dvoulitrového motoru vydoluje i 335 koní.

Ladičská firma z Brackley má s vylepšováním vozů Volkswagen Golf bohaté zkušenosti, ale dosud se zaměřovala spíše na běžné pohonné jednotky 1,4 TSI. Od nich však již bylo jen krůček (šest deci...) k nejdivočejší verzi Golfu současnosti v podobě varianty Golf R, která se mimochodem bude nově vyvážet také do USA. Společnost APS nyní představila své pojetí Golfu R s motorem 2,0 TSI, který je některými označován za nejlepší „hot-hatch“ našich dní. Zákazník může vybírat hned ze tří stupňů ladění, dva první jsou k dispozici již nyní, na ten třetí si ještě počkáme. Uvádět u nich budeme na české koruny přepočtené ceny včetně DPH.

První stupeň nese obligátní označení Stage 1 a spočívá vlastně jen v zavedení nového programu řídicí jednotky. Za 13 200 Kč získáte posílení z výchozích 270 koní (199 kW) na výsledných 312 koní (230 kW). Přestavba na verzi Stage 2 je ve své podstatě podstatně komplexnější a k novému programu ECU přidává řadu dílů vyrobených společností Milltek. Právě z jejích dílen přichází nové svody, katalyzátory a široká škála nerezových výfukových soustav zakončených párem kruhových koncovek o průměru 100 mm a na přání doplněných populárním ventilem pro „zhustění“ akustického projevu čtyřválcového motoru. Zákazník má možnost výběru z různých odladění zaměřených na výkon a zvuk, nebo na bezproblémovou homologaci. Stage 2 tak nabízí výkon od 325 do 335 koní (239 až 246 kW). Základní cena této sady leží těsně pod hranicí 60 000 Kč.

Společnost APS tvrdí, že v těchto dnech dokončuje vývoj třetího stupně svého úsilí s označením Stage 3. Ten má díky důkladně přepracované soustavě přeplňování nabídnout výkon až 355 koní (261 kW) a k mání by měl být „již brzy“. U posilování pohonné jednotky však v případě firmy APS nezůstává a již nyní lze objednávat také náležitě zlepšený podvozek. K dispozici tak jsou třeba vylepšená spojka Haldex s trojstupňovou manuální regulací, snížené pružiny, tlumiče KW se stavitelnou tuhostí, tužší silentbloky uložení ramen, brzdová soustava Brembo GT nebo rozsáhlá paleta kovaných ráfků Sportec Mono s průměrem 18 nebo 19 palců a obutá do pneumatik Toyo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf R od APS Sportec
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků