VW Golf R od APS: až 335 koní pro „eRko”

Britský APS Sportec připravil pro nový „übergolf“ vskutku účinnou posilovací kúru. Z dvoulitrového motoru vydoluje i 335 koní.

Ladičská firma z Brackley má s vylepšováním vozů Volkswagen Golf bohaté zkušenosti, ale dosud se zaměřovala spíše na běžné pohonné jednotky 1,4 TSI. Od nich však již bylo jen krůček (šest deci...) k nejdivočejší verzi Golfu současnosti v podobě varianty Golf R, která se mimochodem bude nově vyvážet také do USA. Společnost APS nyní představila své pojetí Golfu R s motorem 2,0 TSI, který je některými označován za nejlepší „hot-hatch“ našich dní. Zákazník může vybírat hned ze tří stupňů ladění, dva první jsou k dispozici již nyní, na ten třetí si ještě počkáme. Uvádět u nich budeme na české koruny přepočtené ceny včetně DPH.

První stupeň nese obligátní označení Stage 1 a spočívá vlastně jen v zavedení nového programu řídicí jednotky. Za 13 200 Kč získáte posílení z výchozích 270 koní (199 kW) na výsledných 312 koní (230 kW). Přestavba na verzi Stage 2 je ve své podstatě podstatně komplexnější a k novému programu ECU přidává řadu dílů vyrobených společností Milltek. Právě z jejích dílen přichází nové svody, katalyzátory a široká škála nerezových výfukových soustav zakončených párem kruhových koncovek o průměru 100 mm a na přání doplněných populárním ventilem pro „zhustění“ akustického projevu čtyřválcového motoru. Zákazník má možnost výběru z různých odladění zaměřených na výkon a zvuk, nebo na bezproblémovou homologaci. Stage 2 tak nabízí výkon od 325 do 335 koní (239 až 246 kW). Základní cena této sady leží těsně pod hranicí 60 000 Kč.

Společnost APS tvrdí, že v těchto dnech dokončuje vývoj třetího stupně svého úsilí s označením Stage 3. Ten má díky důkladně přepracované soustavě přeplňování nabídnout výkon až 355 koní (261 kW) a k mání by měl být „již brzy“. U posilování pohonné jednotky však v případě firmy APS nezůstává a již nyní lze objednávat také náležitě zlepšený podvozek. K dispozici tak jsou třeba vylepšená spojka Haldex s trojstupňovou manuální regulací, snížené pružiny, tlumiče KW se stavitelnou tuhostí, tužší silentbloky uložení ramen, brzdová soustava Brembo GT nebo rozsáhlá paleta kovaných ráfků Sportec Mono s průměrem 18 nebo 19 palců a obutá do pneumatik Toyo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf R od APS Sportec
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků