VW Golf R a Scirocco R jdou do prodeje, za zajímavou cenu

Dva nejsilnější modely v rámci své řady s označením R zazářily jen nedávno na frankfurtském autosalonu a nyní jsou už k dispozici v cenících německých prodejců Volkswagenu. Oba modely označeny písmenem za názvem představují vozy vhodné nejen na každodenní jezdění ale i občasnou zábavu, přeplňovaný dvoulitr dodávající Golfu 265 a Sciroccu 260 koní by toho měl být zárukou. Za Golf R přitom zaplatíte 36 400 eur (cca 940 000 Kč), dvoudveřové Scirocco R vás vyjde o celé tři tisícovky levněji (tedy 33 400 eur, což je přibližně 860 000 Kč). Ceny u nás jsou s těmi německými obvykle celkem podobné, takže nějaké značné cenové rozdíly nás určitě nečekají.

Máme za to, že ani jeden z těchto modelů si nemusíme nějak zvlášť představovat, na první pohled odlišná eRka se můžou pochlubit nižší papírovou spotřebou (u Golfu až o 21 procent nižší oproti předchozí R32), dále se vyznačují agresivním stylingem a upravenými světlomety. Standardní výbava navíc zahrnuje 17-ti palcová kola, sportovní sedadla s výraznějším bočným vedením, hliníkové pedaly a multifunkční sportovní volant. Klíčovým rozdílem mezi oběma vozy je to, že Scirocco R má poháněnou jen přední nápravu, zatímco Golf R obě, což vysvětluje i to, proč je stylovější Scirocco levnější než „obyčejný” Golf.
Silná dvojice by se na našem trhu měla objevit ještě před koncem letošního roku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf R a Scirocco R
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků