Len sa akosi zabuda na pohádkovú cenu auta vlastne si myslím,že nemci to robia hlavne kvoli cene cím nižšia spotreba tým vyššia cena autaMne sa ten rodinný klan Pielochovcov absolutne nepáci,uz by mal zakrocit aj protimonopolný úrad ved vlastnia už aj vyse 10 automobiliek deriváty Volkswagenu s logami Lamborghini bentley,Skoda,Seat Porsche,Audi etc etc pricom motoricky etc sú rovnaké akurát sa lísia logami a tvarom karoserie...B-]
... len skoda, ze vdaka tym pneu to brzdi horsie a vdaka vacsiemu stalemu prevodu mi vyliezali oci z jamok pri predbiehani (Golf Variant Bl. Mot. 1.9 TDI/PD 77kW). Tu si spomeniem iba na skvelu vetu "Pujdeme skratkou. Je to sice horsni, ale o to dlhsi cesta"
Golf Plus je male auto. Stejne uctyhodne bychom potom mohli oznacit spotrebu treba P308 1.6 HDi.
Gplus i P308 je evropská nižší střední třída jako vyšitá ať je sám zařadíš kam chceš. Ovšem cenově jsou opravdu jinde - ve střední.
Hlavne ze mame nizky obsah CO2, ostatne svinstva z nafty nas nezaujimaju 3-[ A DPF tiez nie je vsemohuci zazrak...V tomto ohlade su benzinove motory ovela "ekologickejsie".
Tisíckrát opakovaná blbost stává se pravdou.Benzíny mají nespálené uhlovodíky (karcinogenní), NOx produkují také ale hlavně benzíny s přímým vstřikem produkují saze (částice) také a v Euro 5 emisní normě jsou pro ně stanoveny limity. Dokonce se uvažuje o částicových filtrech pro benzíny.Ale ti co moc nepřemýšlejí si myslí, že co není vidět, neškodí. Opak je pravdou, škodí nejvíce právě to co není vidět - CO a nespálené uhlovodíky.Euro 5 razantně snížila u dieselů limity pro NOx a částice a Euro 6 je srovnává s benzínem. Ovšem benzíny s CHx a CO nijak nepokročily.
Nejsem odborník na spalování paliv, ale většinou ve mě nebudí důvěru čadicí Octavia, která navíc smrdí, narozdíl od benzíňáků B-]
Jo, jo není nad O1 s dobře načipovaným dieslem - při podřazení a přidání se ztratí v černém dýmu. :-)) i s "pohádkovou" spotřebou. :-D
kazdy svoje chvali, ze Win-Diesel? :-D
Musím si změnit nick... :-)
Euro 5 žádné razantní snížení emisí NOx u dieselů nepřinesla, Euro 4 povoluje 0,25 a Euro 5 povoluje 0,20, což je snížení o 20%. Pro srovnání limit NOx pro benziňáky s Euro 3 je 0,15 a pro Euro 5 je to 0,06, tedy více než 3x méně než u dieselů.
Mno drobná chybička se vloudila, a co kdyby jsi tedy vyjmenoval vše: CO, nespálené uhlovodíky, NOx a další parametry u obou spalovacích motorů.By se vidělo, kde je zase naopak norma tolerantnější k benzínům, když tedy chceš být přesný. A neporovnávej u benzínů Euro 5 s Euro 3 (viz níže), potom to vypadá na kdovíjaké snižování exhalací NOx což se nekoná.Citace "DIESEL":Nová emisní norma EURO 5 tentokrát postihuje více dieselové motory a snaží se je, co se obsahu zplodin týče, srovnat s motory benzínovými. EURO 5 snižuje emisní limit pro PM na pětinu oproti současnému stavu, což se dá splnit prakticky jen při instalací filtrů pevných částic, které však nejsou zrovna nejlevnější. Rovněž bude třeba použít nových technologií pro dosažení limitů na NO2. Citace "BENZÍN"V jejich případě půjde "pouze" o 25% snížení limitů na HC a NO2, emise CO zůstávají nezměněny (a vyšší než u dieselu - poznámka WinDiesel). Nově přibyla povinnost montovat filtry na olovnaté částice do benzínových motorů s přímým vstřikováním paliva (to koukáte, co?).
Hodnoty CO se u normy Euro 5 ve srovnání s normou Euro 4 nepohli ani o kousek a to jak u dieselu, tak i benzínu s tím, že u benzínu jsou 2x benevolentnější (0,5 vs 1,0). Co se ostatních týče, tak u benzínu je HC na 0,075 (u dieselu se neuvádí) a u dieselu je zase HC+Nox na hodnotě 0,25 (u benzínu se neuvádí).Emise u přímovstřikových benzínů jsou jedním z důvodů (mimo složitosti a nákladnosti) proč od nich postupně výrobci upouští případně jejich nabídku nerozšiřují, teda s vyjímkou koncernu VW.
Takže defakto se do dieselů ted budou montovat drahý a problematický filtry pevných částic, aby se aspon dotáhly na benziny. Kdežto u benzinu se jen mírně doladí ty limity. Hmm, i tak je mi nějaka ekologie v podobě regulace EU u zadní části těla.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.