VW Golf Plus BlueMotion podruhé: rodinný Golf s pohádkovou spotřebou

V souvislosti s podzimním zahájením prodejů nových verzí modelu Golf s přívlastkem BlueMotion  zveřejnil Volkswagen informace o nejnovějším přírůstku do této šetrné rodiny. Tou je samozřejmě větší verze s přívlastkem Plus, která si za toto označení ještě připíše ještě BlueMotion, což je neklamným znakem toho, že mu postačí méně paliva než ostatním „sourozencům“.

Novinka z dílen VW tentokrát pod kapotou už ukrývá inovovaný 1,6 litrový vznětový čtyřválec s výkonem 105 koní, který díky úpravám dosahuje velice příznivé spotřeby nafty. Ta v kombinovaném cyklu činí pouze 4,3 l/100 km, což je na vůz těchto rozměrů vskutku úctyhodné. Samotné modifikace nejsou už v dnešní době nijak výjimečné, vůz disponuje technologií stop and start, pneumatikami s nižším valivým odporem a upraveným stálým převodem.


Závěrem pouze zmiňme, že podle oficiálních údajů automobilky, je nový Golf Plus BlueMotion od svého předchůdce úspornější až o 11 procent. Předchozí verze přitom byla vybavena velmi populární dieselovou jednotkou 1,9 TDi se zhruba stejným výkonem.

Klepněte pro větší obrázek
VW Golf Plus BlueMotion
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků