VW Golf Plus Bifuel: druhý v řadě

První Volkswagen Bifuel spatřil světlo světa již koncem loňského roku. Nyní dostává možnost spalovat LPG přímo od fabriky i Golf Plus.

Německý koncern Volkswagen využil loňský autosalon v Bologni na premiéru svého úplně prvního modelu, který umí jezdit jak na benzin, tak na stále oblíbené LPG. Prvním modelem, disponujícím tímto systémem, jež jsme blíže popsali v tomto článku, se stal nový Golf šesté generace.

Z hlediska globálního však o žádnou převratnou novinku nejde a dost automobilek nabízí možnost pořídit si auto schopné spalovat LPG přímo z výroby již dávno. Zákazníci se díky této možnosti vyhnou různým dodatečným a někdy problematickým zásahům, a tak není divu, že jim automobilky vycházejí vstříc modely přímo schopnými spalovat LPG. Těžko říci, proč se do toho Volkswagen pustil až vloni, nicméně stále platí, že je lépe udělat něco pozdě nežli později. Nyní to vypadá tak, že v rozšiřování palety modelů Bifuel hodlá koncern pokračovat a důkazem má být takto upravený Golf Plus.

Ten se oproti svému standardnímu provedení může pochlubit až o 10 procent nižšími emisemi CO2, ale především zásadně lepší ekonomikou provozu. V útrobách vozu najdeme benzínový 1,6 litrový čtyřválec s výkonem 97 koní a kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km. Při použití pohonu LPG spotřebuje tento model na vzdálenost 100 km zhruba 9,8 litrů. Oficiální zpráva dále uvádí, že při aktuálních cenách benzínu v Německu je úspora na 100 km při použití pohonu LPG až 6,10 euro, což je velmi citelný rozdíl. Zajímavý je i celkový dojezd vozu, který při postupném využití obou nádrží činí zhruba 1 100 km (třiačtyřicetilitrová nádrž na LPG přidává k „benzinovému dojezdu” 440 km).
Na druhé straně je nutné počítat s vyšší pořizovací cenou, Golf Plus Bifuel v základní výbavě dostanete za 22 460 euro (zhruba 590 000 Kč). Při vyšším ročním nájezdu však návratnost investice do této verze jistě nebude problémem...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Plus Bifuel
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 21 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků