VW Golf GTI JE Design: skoro jako Golf R

Ani společnost JE Design neodolala lákání obchodního fenoménu Volkswagenu Golf GTI. Přidala mu něco na vzhledu i na výkonu.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili velké SUV Audi Q7 S-Line, jež prošlo vylepšovacím procesem společnosti JE Design, ale již nyní můžeme konstatovat, že v této německé firmě myslí i na „běžný plebs”. Po ingolstadtském bitevníku s na 285 koní (210 kW) posíleným vznětovým motorem 3,0 TDI a škálou nových karosářských dílů vyjíždí z dílen JE Designu přepracované provedení populárního Volskwagenu Golf vycházející z jeho verze GTI. Jde o jeden z mnoha příspěvků na toto téma, o nichž vás přesto průběžně informujeme.

Vylepšení Golfu GTI z JE Designu se týkají karoserie i pohonné jednotky. Zážehový, přeplňovaný čtyřválec s objemem dvou litrů dává ve svém standardním odladění 211 koní (155 kW), ale u JE Designu tuto cifru navýšili na 271 koní (199 kW), tedy do míst, kde se shodou okolností pohybuje i tovární provedení Golf R. Špička točivého momentu poskočila z výchozích 280 na konečných 370 Nm a úpravy se podepsaly na hodnotě zrychlení z klidu na 100 km/h vyjádřené údajem 6,4 s, což je o dobré půl sekundy lepší výsledek než u standardního Golfu GTI. Také nejvyšší rychlost 257 km/h je o něco vyšší.

Na první pohled si u tohoto vozu všimneme aerodynamické sady sestávající z nového předního spoileru s decentním lízátkem vzhledem připomínajícím uhlíkový kompozit, prahových obkladů a upraveného zadního nárazníku s vložkou naznačující difuzor. Pro zlepšení stability jízdy byla snížena světlá výška vozu o 35 mm a podběhy hostí matově lakované ráfky 8x19 palců nazouvající pneumatiky s rozměry 225/35. Všechny zmíněné díly a úpravy jsou certifikovány TÜV a firma JE Desing vám je pošle poštou, nebo nechá ve svých dílnách přímo nainstalovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI od JE Designu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků