VW Golf GTI Excessive a Adidas detailněji

Nabízíme vám více podrobností ke dvěma speciálním sériím odvozeným od Golfu GTI. K verzi i Excessive i její první foto.

Obě specifická „gétéíčka” se představila minulý víkend na tunerském setkání Wörthersee 2010, jež opět proběhlo v rakouském Reifnitzu. Zatímco červený vůz Excessive zůstane pouhým stylistickým cvičením, bílý model Adidas se začne prodávat, a to již v červnu.

GTI Adidas bude dostupný ve tří i pětidveřovém provedení, na karoserii nese decentní loga značky Adidas, ale zvláště interiér má odpovídat současným módním trendům raženým touto oděvní firmou s typickými třemi pruhy ve znaku. Na první pohled se od ostatních Golfů GTI novinka vyznačuje standardně dodávanými adaptivními bi-xenonovými světlomety a zadními svítilnami složenými z LED a sdruženými pod zatmavenými kryty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Adidas

Povšimneme si rovněž osmnáctipalcových litých ráfků Serron, přičemž Golf GTI Adidas nabízí i paket Light & Sight, dvouzónovou klimatizaci, kontrolou tlaku v pneumatikách a varianta s dvouspojkovou převodovkou DSG i madlo voliče připomínající golfový míček.

K mání jsou čtyři odstíny lakování karoserie Black Uni, Candy White, Tornado Red a nejdražší Oryx White. Pro pořádek dodejme, že pod kapotou se nachází známý dvoulitr TFSI s výkonem 210 koní (155 kW), jenž zaručuje dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Golfy z řady Adidas budou exportovány i do Austrálie a Spojených států.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Excessive

Jak bylo řečeno výše, Golf GTI Excessive pro sériovou výrobu určen není a podle svých tvůrců má pouze ukázat „velký designérský potenciál Golfu GTI“.

Za povšimnutí stojí nový, agresivně tvarovaný přední spoiler, jenž opticky navazuje na o 30 mm rozšířené blatníky. Nástavce jsou propojeny skrze prahové spoilery, zadní nárazník nese vestavěný difuzor (při brždění se zbarví do ruda) s koncovkami výfukové soustavy Akrapovic. Posílená brzdová soustava dostala větší kotouče s průměrem 370 mm vpředu a 310 mm vzadu, jež se skrývají za devatenáctipalcovými ráfky BBS. Interiér se vyznačuje černočerveným koženým čalouněním, karoserie je lakována odstínem Firespark.

Pokud se vám tento stroj líbí, možná vás potěší, že představitelé Volkswagenu slíbili zařadit některé jeho prvky do nabídky originálního příslušenství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekVolkswagen Golf GTI Adidas
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků