VW Golf GTI Edition 35 nabídne 25 koní navíc

Automobilka Volkswagen uvádí na trh výročního edici svého modelu Golf GTI, jenž letos slaví své půlkulaté výročí.

Název nové série nás jen těžko překvapí (němečtí výrobci poslední dobou vynalézavostí opravdu nehýří…), ale novinka od Volkswagenu jistě stojí za povšimnutí. Jde o Golf GTI v provedení Edition 35, jenž má světu připomenout, že vůbec první Volkswagen Golf GTI do provozu vyrazil v roce 1976. Tato série navazuje na model Edition 30 představený (světe div se) před pěti lety. Také tento výroční model těží nejen z řady stylistických modifikací standardní verze Golf GTI, ale rovnou také z posílené pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u výkonu, ačkoli o něj u Golfů v první řadě zpravidla nejde. Znamenitý přímovstřikový zážehový čtyřválec TSI s přeplňováním a objemem 2,0 l posílil o 25 koní na výsledných 235 koní (173 kW). Lze se domnívat, že díky tomuto posunu dojde také ke zlepšení jízdních výkonů, nicméně žádné konkrétní údaje v tomto směru Volkswagen dosud neuvolnil. Nevíme ani, zda se dočkáme tužšího pérování jako v případě série Edition 30.

Zvenčí si všimneme nových litých ráfků, zatmavení předních i zadních svítilen a okenních skel v zadní části karosérie a leskle černě lakovaných partií masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek. Přední sdružené světlomety se dočkaly vestavění denních světel z LED, přední blatníky zdobí prosté emblémy „35“. Uvnitř vozu se ozvěny Edition 35 promítají do specifických a poměrně hodnotně působících prahových obkladů a středů opěráků předních sedadel (jejich látkové čalounění se vyznačuje šestiúhelníkovým prošíváním namísto standardního tartanového).

Dodávky vozů Volkswagen Golf GTI Edition 35 mají být zahájeny během letošního června, pospíchat s nákupem však není třeba, neboť o jakémkoli početním omezení této nabídky zatím nepadlo slovo. Oficiální premiéra proběhne na letošním tunerském setkání Worthersee na samotném počátku června, kdy bychom se měli dočkat také všech detailů. A cena? V Německu má po zdanění startovat v přepočtu na částce 736 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků