VW Golf GTI: dvě mouchy jednou ranou

Volkswagen v Paříži představí i šestou generaci modelu Golf, vedle níž se objeví i další variace na legendární provedení GTI.

Na živé představení šesté generace kompaktního modelu Golf se čeká již něco před dva měsíce a masy lidí ji budou moci spatřit až po otevření Pařížského autosalonu. Zatímco automobilka už uspořádala i první zkušební jízdy pro novináře, uvolnila množství fotografii a specifikací, na strhnutí plachty před zraky veřejnosti se opravdu čeká déle než bývá zvykem. Na druhé straně však třeba uznat, že automobilka i po „internetovém odhalení“ modelu nezahálí a pracuje na nových verzích.

Ta neočekávanější z nich s takřka magickým označením GTI se na autosalonu objeví vedle svých běžných soukmenovců. V současnosti můžeme jen odhadovat, co na sportovně založené zákazníky zabere víc, zda nové Scirocco, nebo právě nový Golf GTI. Ten bude krom sportovních schopností sázet i na větší prostor a tím pádem i na širší využitelnost, což může mnoha zákazníkům imponovat. Ostatně, kdo chce ryze sportovní vůz, ten si určitě nekoupí ani Scirocco, ani Golf GTI. Od planého teoretizování se však raději přesuňme přímo k horké novince z Wolfsburgu.

Pod kapotou ostrého Golfu GTI nalezneme dobře známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec TFSI nabízející výkon 155 kW / 210 koní, což je oproti předchozí verzi navýšení výkonu o 10 koní. Hodnota maximálního točivého momentu přitom zůstala stejná a to 280 Nm při 1 800 ot./min. O přenos výkonu na kola přední nápravy se standardně stará šestistupňová manuální převodovka, přičemž k dispozici je i dvouspojkový automat se stejným počtem stupňů.

S hmotností novinky se automobilka nechlibí, ale hodnota sprint z nuly na stovku 7,2 sekundy a udávaná maximální rychlost 239 km/h nenaznačují při výkonu 210 koní nějakou dramatickou změnu oproti současné generaci. Co se týče spotřeby, i zde je oproti předchozí verzi vidět zlepšení, udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,5 l/100 km, zatímco Golf V GTI si na sto kilometrů řekne o rovných 8 litrů benzinu. Samozřejmě, je třeba mít na paměti, že se stále pohybujeme pouze v teoretické rovině a reálná spotřeba bude určitě o něčem jiném.

Opomenout nesmíme ani vnější stránku vozu, která však příliš nepřekvapuje. Úpravy bodykitu a karoserie se opět nesly ve standardním stylu Volkswagenu, a tak v žádném případě nemůže být ani zmínka o jakékoliv extrémnosti. Na druhé straně ale musíme uznat, že decentní úpravy novému Golfu rozhodně sluší, ovšem design kol by se už mohl trochu obměnit. Nicméně, na vzhled vnějšku i zevnějšku si musí každý udělat svůj vlastní názor.

Nový Golf se mezi ostatními „hot-hatchi“ určitě neztratí. K k prvním zákazníkům se nové GTI dostane již na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků