VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Největší evropská automobilka představí na autosalonu v Ženevě sériový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE. První fotografie a informace ale uvolnila ke zveřejnění už dnes.

„Hot hatch“ s hybridním pohonem a dobíjením ze zásuvky? Právě tím chce být nový Volkswagen Golf GTE, který koncern představí na autosalonu v Ženevě. Poprvé ho ukázal v pondělí večer na prezentaci „Future Tracks“.

Přes dvě stě koní a hned tři spojky

Hnací řetězec nového plug-in hybridu tvoří zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní a ve skříni převodovky uložený synchronní elektromotor o výkonu 102 k. Celá soustava dosahuje kombinovaného výkonu 204 koní a točivého momentu 350 Nm. Hnací sílu přenáší na přední kola speciální převodovka DSG se trojicí spojek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTE má podobou sportovní stylizaci jako modely GTI a GTD

Oficiální údaje o jízdní dynamice naznačují, že Golf GTE se neřadí po bok modelů Golf GTI a Golf GTD neprávem. Nejvyšší rychlost 217 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 7,6 s jsou v zásadě srovnatelné s GTD (230 km/h, 7,5 s). 

GTE má přitom značný hmotnostní handicap. Kvůli stodvacetikilové lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh váží 1524 kg. Baterie mu ale umožňuje něco, co GTI ani GTD nikdy umět nemohou – ujet až 50 km v bezemisním, čistě elektrickém režimu. 

V něm dokáže Golf GTE vyvinout rychlost přes 130 km/h. Pak se ale dojezd na elektřinu samosebou dramaticky zkrátí. 

Spotřeba a emise z říše snů

Přítomnost baterie umožňuje wolfsburgskému plug-in hybridu absolvovat homologační test spotřeby s doslova neuvěřitelnými výsledky. Jako u všech podobných aut i zde hodnoty 1,5 l/100 km a 35 g CO2 na km poukazují spíš na nedostatky měřicího cyklu než na reálnou provozní spotřebu.

Nabíjení baterie trvá podle Volkswagenu 3,5 hodiny z běžné zásuvky. Speciální závěsná rychlonabíječka na zeď zkrátí čas o hodinu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve správném rychlém Golfu nesmějí chybět károvaná sedadla

VW Golf GTE dostane ve standardní výbavě LED světla, ukazatel využití energie a sportovní sedačky se stylovým károvaným čalouněním po vzoru GTI. Dekorační lišta na masce má namísto červené modrou barvu.

Prodej by se měl rozběhnout ještě letos v létě, české ceny by mohly začínat těsně pod milionem korun. Volkswagen aktuálně uvádí do prodeje také elektromobil s názvem e-Golf:

Video | Elektromobily | Volkswagen | Byznys | Hatchbacky | Ceny | Volkswagen Golf

Volkswagen e-Golf je v prodeji, stojí dvakrát tolik co benzínový Golf

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků