VW Golf GTD: návrat ušlechtilého dieselu

Příchodem šesté generace modelu Golf se automobilka rozhodla, že opráší staré označení GTD, které bylo symbolem pro „ostrou” verzi Golfu vybavenou vznětovým agregátem. Po letech pauzy se tyto tří písmena vrátí na zadní a přední část modelu Golf.

Nový VW Golf GTD si svou premiéru odkroutí již příští týden na autosalonu v Lipsku, kde se představí po boku své ekvivalentní benzínové varianty GTI. Novinka je vybavena upraveným dvoulitrovým čtyřválcem nabízejícím výkon 125 kW/170 koní, který postačuje nato, aby vůz sprintoval z nuly na stovku za 8,1 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 222 km/h. Tato dieselová varianta bude určena zejména tím, kteří touží po nižší spotřebě, dle údajů výrobce si  Golf GTD zeptá v kombinovaném provozu o 5,3 l nafty. Jen pro porovnání uveďme, že agregát pod kapotou GTI se může chlubit průměrnou kombinovanou spotřebou 7,3l/100 km.
Oproti standardním verzím se Golf GTD bude samozřejmě odlišovat i tužšími tlumiči, většími ráfky a kosmetickými úpravami. Tyto změny však automobilka ještě nezveřejnila, ale předpokládáme, že veškeré změny se ponesou ve stylu verze GTI.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf VI GTI
 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků